کدخدایی: قوا نباید در اختیارات یکدیگر مداخله نمایند

به گزارش وبلاگ آپلود، تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان تاکید نمود هرکدام از قوا وظایف و اختیاراتی دارند که قوه دیگر نباید در آن دخالت کند تا تداخلی پیش نیاید که منجر به بروز نگرانی گردد.

کدخدایی: قوا نباید در اختیارات یکدیگر مداخله نمایند

به گزارش وبلاگ آپلود، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به لزوم همدلی مجلس و دولت در آنالیز لایحه بودجه اظهار کرد: همدلی بین قوای سه گانه یکی از ضروریات کشور در شرایط فعلی است و رهبر معظم انقلاب تاکید نموده اند که همکاری های لازم در شورای سران قوا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: طبیعتاً هر کدام از قوا وظایف و اختیاراتی دارند که قوه دیگر نباید در آن دخالت کند تا تداخلی پیش نیاید که منجر به بروز نگرانی گردد.

کدخدایی اعلام کرد: بهتر است مباحث در حوزه های کارشناسی، توسط کارشناسان سه قوه مورد آنالیز قرار گیرد تا نهایتا اگر موضوعی مورد اختلاف بود از ابزار های قانونی برای حل آن استفاده نمایند.

سخنگوی شورای نگهبان توضیح داد: مردم ما نیازمند وحدت رویه و همدلی میان سران قوا و دستگاه های مختلف هستند و طبیعتا اگر هماهنگی بیشتری باشد سود آن متوجه آحاد جامعه شده و مسائل بسیاری حل می گردد.

وی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: شورای نگهبان نمی تواند در حال حاضر موضعی درباره مصوبات داشته باشد و پس از آنالیز در صحن علنی لایحه بودجه سال 1400 که لایحه به شورا فرستاده شد طبق مباحث کارشناسی نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کدخدایی: قوا نباید در اختیارات یکدیگر مداخله نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدخدایی: قوا نباید در اختیارات یکدیگر مداخله نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید