راه اندازی سامانه ای برای توسعه توریسم سلامت

به گزارش وبلاگ آپلود، رئیس کنگره سلامت کشورهای اسلامی گفت: سامانه ای تحت نظر سامانه توسعه خدمات سلامت شکل گرفته تا در حوزه توریسم سلامت فعالیت نموده و آن را تقویت کند.

راه اندازی سامانه ای برای توسعه توریسم سلامت

چهارمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی پیش از ظهر روز چهارشنبه 17 مهرماه در هتل هما تهران برگزار گردید و قرار است تا خاتمه روز آدینه (19 مهرماه) ادامه داشته باشد.

در مراسم افتتاحیه این کنگره که با حضور سفرای کشورهایی از جمله صربستان و سنگال و فعالان حوزه گردشگری سلامت برگزار گردید، علیرضا زالی رئیس این کنگره اعلام کرد: اکنون در میان بسیاری از کشورها شاهد پیشرفت افتخارآمیزی در عرصه سلامت هستیم. سامانه وب بیس در ذیل سامانه توسعه خدمات سلامت شکل گرفته تا بحث توریسم سلامت تقویت گردد. با این سامانه شاهد افزایش کوشش ها به شکل همگون در این حوزه خواهیم بود.

در ادامه مهدی کریمی رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت نیز گفت: تمام فتنه ها در میان کشورها خللی در برابری و اتحاد کشورهای دنیا اسلام وارد نکرده و نمی نماید. با ایجاد سامانه جامع خدمات کشورهای اسلامی که با یک شرکت خصوصی آماده شده و به چند زبان نشر داده می گردد، همه کشورها می توانند سهم عادلانه ای در حوزه گردشگری سلامت، درمان، ورزشی و... داشته باشند و خدمات خود را از آن دریافت نمایند.

حوزه گردشگری سلامت ثروت آفرین است. ایران همواره همراه دیگران بوده است و در این حوزه تخصصی هم می توانیم به 14 کشور همسایه خود خدمت ارائه دهیم.

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز اعلام کرد: آنچه که می تواند به عنوان ثروت پایدار معرفی گردد، تفکر و نبوغ است که از نیروی انسانی خود می توانیم سراغ داشته باشیم. از 167 بیمارستان خصوصی در کشور 62 بیمارستان در تهران واقع شده یعنی 37 درصد بیمارستان های خصوصی. همچنین از 878 بیمارستان عمومی و دولتی، 88 بیمارستان در تهران واقع شده است. امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را برای مردم کشورهای منطقه معرفی کنیم. استانداری نیز آمادگی دارد در این زمینه همکاری کند. گردشگری سلامت به هم افزایی کامل بین همه دستگاه ها احتیاج دارد چه در بحث هتلینگ یا ویزا و یا فرودگاه.

حسن خلیل آبادی رئیس کمیته گردشگری شهرداری تهران نیز گفت: در دوران جوانی وقتی به بیمارستان های تهران مراجعه می کردیم، پزشکان غیرایرانی ما را ویزیت می کردند آن هم با شلوغی و جمعیت زیاد مراجعه نمایندگان. خوشحالم که امروز سمینار گردشگری سلامت را برگزار میکنیم چون امروز کشورمان در حوزه دانش پزشکی، یکی از پیشرفته ترین کشورها در آسیا است.

در ماده 72 برنامه سوم توسعه شهرداری موظف به تشکیل سازمان گردشگری شده است. امیدواریم زیرساخت ها را برای گردشگری در شهرها فراهم کنیم.

حامد مظاهریان برنامه برنامه ریزی توسعه شهری در شورای شهر نیز اعلام کرد: 52 درصد مالیات کشور در این شهر پرداخت می گردد. ما در تهران بیمارستان های مجهز و نیروی انسانی ماهر داریم. گردشگری صنعتی است که به گسترش اقتصاد یاری می نماید و بین انسان ها پیوند برقرار می نماید.

در ادامه وحید مجروح مشاور ارشد امور بین الملل وزارت صحت عامه کشور افغانستان گفت: افغانستان دیگر مسائل 20 سال پیش را ندارد. ما هر روز یک قدم بالاتر می رویم. اگر در سال 2001 حدود 500 مرکز خدمات درمانی داشتیم، امروز این تعداد به 2700 مرکز رسیده است. امروزه یک افغان توقع دارد بهترین خدمات را در حوزه سلامت دریافت کند. اینجاست که ایران می تواند در این زمینه باما مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: سالانه مردم افغانستان 300 میلیون دلار برای سلامتی خود در هند هزینه می نمایند. به نظرم باید یادی از سهراب کرد و گفت چشم ها را باید شست وجور دیگر باید باور کرد.

منبع: دنیای سفر

به "راه اندازی سامانه ای برای توسعه توریسم سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه ای برای توسعه توریسم سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید