مصر پایتخت اداری و تجاری تازه می سازد

به گزارش وبلاگ آپلود، خبرنگاران: کلانشهر تازه قرار است در فضایی به مساحت 700 کیلومتر مربع، تقریبا به اندازه سنگاپور، احداث گردد.

مصر پایتخت اداری و تجاری تازه می سازد

به گزارش وبلاگ آپلود، مقام های مصر از شروع عملیات ساخت یک پایتخت اداری و تجاری تازه در نزدیکی قاهره خبر داده اند که بین قاهره و دریای سرخ خواهد بود و قرار است نزدیک به پنج میلیون تن را اسکان دهد.

بنا به وبسایت تازه ای که از طرف دولت مصر رونمایی شده و حاوی همه جزییات این عملیات شهرسازی است در این طرح بیش از یک میلیون واحد مسکونی ساخته می گردد و یک میلیون و 750 هزار فرصت شغلی به وجود خواهد آمد. مقام های مصر روز آدینه در کنفرانسی بین المللی که در شرم الشیخ در حاشیه دریای سرخ برگزار گردید در حضور سرمایه گذاران و سیاستمداران جهانی از این طرح شهرسازی رونمایی کردند.

قرار است با احداث این پروژه شهرسازی، مجلس مصر و همه وزارتخانه های این کشور همراه با سفارتخانه های خارجی از قاهره خارج شده و به کلانشهر تازه انتقال یابد. در حال حاضر نزدیک به 18 میلیون نفر در قاهره و پیرامون این شهر زندگی می نمایند. پایتخت تازه قرار است در شرق قاهره احداث گردد و مقام های مصر می گویند این کلانشهر تازه میلیون ها فرصت شغلی به وجود می آورد و اقتصاد را دگرگون می سازد

کلانشهر تازه قرار است در فضایی به مساحت 700 کیلومتر مربع، تقریبا به اندازه سنگاپور، احداث گردد.در وبسایت معرفی این کلانشهر تازه، به طراحی شهری هوشمند برای آینده مصر که فرصت های مالی و کیفیت زندگی را ارتقا می دهد اشاره شده است. سرمایه گذاری برای احداث این کلانشهر تازه در مصر قرار است از محل بخش خصوصی و زیر نظر یک تاجر اماراتی به نام محمد العبار انجام گردد.

منبع: تسنیم

به "مصر پایتخت اداری و تجاری تازه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر پایتخت اداری و تجاری تازه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید