ضرورت کشت گلخانه ای برای آینده آبی خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ آپلود، مدیرکل معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: کشت گلخانه ای برای آینده آبی خراسان رضوی یک الزام است.

ضرورت کشت گلخانه ای برای آینده آبی خراسان رضوی

علی رسولیان در گفت وگو با وبلاگ آپلود، در مورد انتقال آب از دریای عمان گفت: در مورد این مساله مطالعات و کار کارشناسی بسیاری انجام شده است؛ این مساله در طولانی مدت یک الزام است اما بازهم ما آب هایی در استان داریم که می توان از این آب ها و پساب های شهری استفاده بهینه کرد و درنهایت می توان بر مساله کم آبی غلبه کرد. بسیاری از شهرهای استان دارای پساب هستند که باید اینگونه آب ها مورد استفاده قرار گیرد.

رسولیان اضافه نمود: همچنین کشت گلخانه ای یک الزام است به طوریکه شهرک های گلخانه ای مصوب شده و مقدمات کار نیز شروع شده است. حدود 10 شهرک گلخانه ای در خراسان رضوی هستند که نیازمند تقویت این حوزه هستیم. درنتیجه بسیاری از کشت ها باید به سمت کشت گلخانه ای حرکت نمایند؛ یعنی باید به شدت نیزان مصرف آب را کاهش دهیم. در حقیقت زمانی نیست که اجازه دهیم، آب به هدر رود و اگر این بخش ها را مدیریت کنیم، برای توسعه آب کافی را داریم.

مدیرکل معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی در مورد ورشکستگی بانک آینده اظهار کرد: این بانک از بانک های خوب استان به شمار می رود؛ جز آن دسته از بانکهایی است که به سپرده گذاران خود طی یک تا دو سال گذشته سود پرداخت نموده یعنی بانکی سود ده است. بانک آینده جز بانک های بخش خصوصی بوده که دارای منابع بسیار بالایی در استان است.

وی ادامه داد: درنتیجه این بانک ورشکست نشده همچنین در استان دو برابر سهمیه ازدواج خود تسهیلات پرداخت نموده است. از طرفی دیگر نیز سرمایه گذاری های خوبی در حوزه عمرانی و مالی انجام داده و چند روز پیش هفتدهمین شعبه خود را در مشهد افتتاح کرد؛ بیشترین شعب این بانک پس از تهران، در خراسان رضوی دارد. در نتیجه هیچ نگرانی در مورد این بانک وجود ندارد به طوریکه این بانکی مجوزدار، روپا، محکم و خوب است و هر جایی که نیازمند نقدینگی بود، یاری نموده است.

باید به ظرفیت های موجود سرمایه گذاری استان توجه بیشتری گردد

مدیرکل معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی توضیح داد: در استان ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری وجود دارد به طوری که در حوزه گوگرد 5 الی 6 شرکت وارد عمل شدند البته باید مسیرهای این شرکت ها را در راستای دستیابی به اهدافشان و توسعه استان هموار کنیم. در نتیجه باید مسائل آنها مورد آنالیز قرار گیرد و حل گردد که نیازمند کوشش های فراوانی است.

رسولیان با تاکید بر حوزه صنعت فولاد و مس عنوان بیان نمود: همچنین در حوزه زیربخش های صنعت فولاد هنوز هم ظرفیت توسعه دارد به طوریکه بخش های مالی توانمندی در استان علاقه مند به ورود در این حوزه هستند. البته در حوزه مس نیز نیازمند تشکیل کارگروهی هستیم تا زیربخش های آن را توسعه دهیم؛ یکی از ظرفیت های مطلوب خراسان رضوی، مس است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی نیز ظرفیت خوبی در استان وجود دارد، مطرح کرد: بر اساس برآوردها، فروش 3000 میلیارد تومان صنایع دستی را در سال داریم. البته اینکه بعضی می گویند که 80 درصد صنایع دستی ما کالاهای خارجی وارداتی است، به عقیده من درست نیست. در نتیجه باید به صورت ویژه این بخش فعال گردد. با توجه به علاقه خود به حوزه مالی با بخش خصوصی، اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد؛ درواقع مردم با کار نمایند و ما از آنها حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورت کشت گلخانه ای برای آینده آبی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت کشت گلخانه ای برای آینده آبی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید