معرفی قطار 4 ستاره پلور سبز

به گزارش وبلاگ آپلود، معرفی قطار پلور سبز

اولین خط راه آهن ایران بین تهران و شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری سال 1261 احداث شد و استفاده از این سیستم حمل و نقل ایمن رفته رفته پیشرفت خودش را تا به اکنون داشته است. یکی از شرکت های به نام ریلی ایران که امروزه بیش از 1000 کارمند اصلی دارد، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی (رجا) است. این سیستم ریلی روزانه جمعیت بیشماری را از نقاط مختلف ایران جابه جا می نماید؛ شرکت رجا قطارهای متنوعی دارد تا بنابر احتیاج و بودجه ای که مسافران دارند بتواند جوابگوی احتیاج آن ها باشد، یکی از قطارهای این شرکت پلور سبز نام دارد. قطاری 4 ستاره که تجربه سفر با واگن های لوکس رومانیایی را برایتان فراهم می آورد تا سفری دلچسب را داشته باشید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره قطار پلور سبز اطلاعات لازم را خدمتتان ارائه دهیم.

معرفی قطار 4 ستاره پلور سبز

شرکت ریلی رجا دارای تنوع بالایی در انواع قطار می باشد و با افزودن قطارهای مختلف به ناوگان ریلی کشور سبب ارتقا سیستم ریلی کشور شده است. وجود قطارهای لوکس با امکانات بالا نظیر قطار پلور سبز در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی سبب شده اند که سیستم ریلی کشور جز یکی از امن ترین و عالی ترین وسایل برای حمل و نقل در کشور به شمار بیایند.

شرکت رجا بعد از اینکه با شرکت واگن سازی پلورسبز قردادی نوشت توانست در پی آن حدود 250 واگن را خریداری نماید و ناوگان ریلی کشور را با واگن های آبی رنگ پلور سبز بهتر از قبل کند. جالب است اغلب افرادی که قصد سفر با قطار را داشته اند دو قطار سبز و پلور سبز را یکی می دانند، اما باید این را بدانند که این دو تنها تشابه اسمی دارند و از نظر امکانات و شرایط دو قطار کاملا متفاوت هستند.

واگن های قطار پلور سبز هر کدام دارای 10 کوپه 4 تخته هستند که در مجموع 40 نفر ظرفیت دارند و با داشتن ظاهری کاملا تمیز و محیطی آرام امکانات ویژه ای را در کوپه ها به مسافران ارائه می دهند.

از جمله امکاناتی که در این قطار به مسافران ارائه می گردد عبارتند از:

  • سیستم تهویه مطبوع هوا با امکان تنظین درجه توسط مسافر
  • 2 دستگاه LCD با امکانات صوتی و تصویری
  • سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و مجهز به سپتیک (درب های سرویس بهداشتی بخاطر داشتن سپتیک در هنگام توقف در ایستگاه قفل نمی شوند)
  • یک وعده پذیرایی رایگان
  • شیشه های دوجداره و عایق و بدنه دو لایه کوپه ها
  • پریز برق 220 ولت در هر یک از کوپه ها
  • فروش تنقلات و غذا در رستوران
  • توزیع نشریات در روزهای غیر تعطیل
  • ویلچر
  • کتابخانه
  • یک بطری رایگان آب معدنی برای هر مسافر

جهتهای حرکت قطار پلور سبز

قطار پلور سبز همانند دیگر قطارهای لوکس ناوگان ریلی کشور در جهتهای منتهی به مشهد حرکت دارد تا شرایط ایده آلی را زائران امام رضا (ع) فراهم بیاورند. البته در سایر جهتهای ریلی کشور هم شما می توانید قطار پلور سبز را برای رسیدن به مقصدتان انتخاب کنید که از جمله این جهتها را در ادامه خدمتتان معرفی خواهیم کرد:

مقایسه بلیط قطار پلور سبز با قطار سیمرغ و خلیج فارس

در صورتی که از درجه بندی قطارها آگاه باشید حتما تا به حال متوجه شده اید که این قطار یکی از درجه یک ها در سیستم ریلی کشور به شمار می آیند و اگر بخواهیم آن را با دیگر قطارهای شرکت ریلی راه آهن رجا مقایسه کنیم شاید تنوان آن را قطار سیمرغ یکی دانست اما می توان گفت که این قطار هم در درجه آن است و بسیاری از امکانات آن قطار را نیز دارد. در مقایسه قطار پلور سبز با خلیج فارس هم باید بگوییم که اگر شما جهت طولانی را در پیش دارید کمی بیشتر پول خرج کنید و قطار پلور سبز را برای سفرتان انتخاب کنید.

خرید آنلاین بلیط قطار پلور سبز رجا

با توجه به توضیحاتی که در مورد قطار پلور سبز رجا خدمتتان ارائه شد، در صورتی که تمایل داشتید با این قطار در سفر بعدیتان همسفر بشوید می توانید از سایت وبلاگ آپلود خرید آنلاین بلیط قطار سفرتان را انجام دهید. توجه داشته باشید آنچه بسیار حائز اهمیت است این است که قطارهای پلور سبز خیلی زود پر می شوند پس تا ظرفیت آن ها تمام نشده است برای خرید بلیط خودتان اقدام نمایید.

پیشنهاد می کنیم یک الی دو هفته قبل از سفرتان اقدام به خرید بلیط قطار بنمایید تا مسئله ای برایتان به وجود نیاید.

منبع: الی گشت

به "معرفی قطار 4 ستاره پلور سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قطار 4 ستاره پلور سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید