شعبانیان: باید تعداد بازیکنان سطح ملی را بیش تر کنیم

به گزارش وبلاگ آپلود، میترا شعبانیان مربی باتجربه بانوان که پیش از این نیز سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی والیبال بانوان ایران را داشته است، پس از حضور محمدرضا داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون، بار دیگر راهنمایی بانوان والیبالیست ایران را به عهده گرفت.

شعبانیان: باید تعداد بازیکنان سطح ملی را بیش تر کنیم

میترا شعبانیان پس از قبول راهنمایی تیم ملی بانوان گفتگویی با سایت رسمی فدراسیون والیبال داشت.

* هدف شما به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات پیش رو چیست؟

سالیان سال است که به عنوان مربی در والیبال فعالیت می کنم و در رده های مختلف تیم ملی نیز حضور داشتم. نسلی که اکنون در تیم ملی حضور دارند، سال 86 در تیم نوجوانان حضور داشتند و اولین نسل تیم نوجوانان بعد از انقلاب بودند که به این سطح رسیده اند. بر اساس صحبت هایی که با داورزنی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که تیم اعزامی به این مسابقات را یک تیم جوان برای کسب تجربه تشکیل دهد. با توجه به زمان اندکی که داریم، کسب سهمیه برای تیم بانوان امکان پذیر نیست. قبل از حضور داورزنی، ممکن بود این تیم حتی اعزام هم نگردد. هدف و تفکر ما، حذف بازیکنان قبلی تیم ملی نیست زیرا آن ها برای تیم ملی زحمت کشیده اند ولی ما باید تعداد بازیکنان سطح ملی را بیش تر کنیم. در همه رده های سنی کشورهای دیگر و تیم های ملی می بینیم که تیم های دوم و سوم اعزام می شوند و پشتوانه سازی انجام می گردد. ما تعداد زیادی بازیکنان خوب جوان و امید داریم و اکنون مسابقات انتخابی المپیک، فرصت خوبی برای کسب تجربه و محک زدن این نسل است تا تیم دیگری داشته باشیم و تیم ملی، مختص بازیکنان خاص نباشد.

* تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا به خواسته های خود نرسید و با افت انگیزه و روحیه رو به رو شد؛ برخورد شما با این چالش چگونه خواهد بود؟

انتظارات از بازیکنان بسیار بالا بود ولی به لحاظ فنی و تاکتیکی تغییر چندانی نداشتیم و عدم موفقیت تیم، باعث بی انگیزگی و افت روحی بازیکنان شد. اسامی 24 بازیکن را به زبردست نایب رئیس بانوان معرفی کردم. زمان زیادی نداریم و اگر فرصت کافی داشتیم، می توانستیم بازیکنان بیش تری را دعوت کنیم. نفراتی که دعوت خواهند شد، در رده تیم های امید و جوانان هستند و خوشبختانه در تیم های لیگ فزونی تمرین داشته اند و شناخت خوبی از آن ها داریم . باید به آینده فکر کرد؛ پرورش مربیان علاقه مند و با دانش، استعدادیابی و آموزش بازیکنان بر مبنای دانش روز والیبال و همچنین انجام مسابقات متوالی در سطح استان ها و کشور، می تواند تحولی بزرگ در بانوان ایجاد کند.

* بازیکنان نسل جدید و گذشته چه تفاوتی دارند؟

نسل جدید از نظر قد نسبت به گذشته شرایط بهتری دارند. بازیکنانی با قامت بلند و پرتوان در والیبال بانوان حضور دارند که متاسفانه بعضی از آن ها در گذشته از اردوی تیم ملی بزرگسالان خط خوردند. من امیدوارم در این مسابقات بتوانند به آمادگی بالایی برسند و کسب تجربه نمایند تا در آینده پشتوانه محکمی برای تیم ملی باشند.

* بازگشت داورزنی را چه طور ارزیابی می کنید و برای آینده چه برنامه ای دارید؟

از بازگشت داورزنی خیلی راضی هستم زیرا تجربه مدیریتی ایشان به اوضاع نابسامان والیبال یاری زیادی می نماید. امیدوارم ایشان برای والیبال بانوان برنامه ریزی خوبی انجام دهند. در رده سنی نونهالان استعدادهای بسیار خوب و قد بلندی داریم که می توانند به آینده والیبال یاری شایانی نمایند. حضورتعداد بیش تر بازیکنان در تمام رده های سنی، باعث ایجاد رقابت و انگیزه و در نهایت بالا رفتن سطح والیبال بانوان می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شعبانیان: باید تعداد بازیکنان سطح ملی را بیش تر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعبانیان: باید تعداد بازیکنان سطح ملی را بیش تر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید