درباره دنیا بینی و دنیا گیری حافظ

به گزارش وبلاگ آپلود، شماره صدوسیزدهم ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیر مسوولی امیرعباس تقی پور و سردبیری علی ورامینی با پرونده ای ویژه درباره حافظ منتشر شد.

درباره دنیا بینی و دنیا گیری حافظ

بیستم مهرماه به نام حافظ مزین شده است، ما هم به همین مناسبت پرونده اصلی مهرماه را به این شاعر و اندیشمند مهم ایران اختصاص دادیم. پر واضح است که از منظرهای گوناگونی می توان به حافظ با رویکرد ارتباطاتی نگاه کرد، اما اساسا خود شعر فی نفسه رسانه است، حتی امروزه.

مدیریت ارتباطات پیش از این هم به نسبت ادبیات و ارتباطات در محورهای گوناگون پرداخته بود و مباحثی کلی ای در این باره مطرح نموده بود.

از این به بعد قصد داریم اگر فرصتی باشد به طور خاص تر چهره های مهم ایران را با این رویکرد آنالیز کنیم. در گام اول سراغ حافظ رفتیم و این سوال کلی را مطرح کردیم که اندیشه حافظ و شعر او چه ویژگی هایی دارد که توانسته است چنین فراگیر گردد؛ آن چنان که هم موضوع آکادمیسین های غرب باشد و هم اشعارش در کوچه و بازار هم خوانده گردد؟

این سوالات را با صاحب نظرانی در میان گذاشتیم که حاصل اش شد پرونده ای درباره ویژگی های شعر حافظ. در این پرونده با بهروز غریب پور درباره اپرای حافظ گفت وگو کردیم، از رضا افهمی، استاد هنر دانشگاه تربیت مدرس درباره تاریخ و ساخت حافظیه پرسیدیم و از عبدالعی دست غیب درباره وزن حافظ سوال کردیم. هم چنین ایرج رضایی، شروین وکیلی، میلاد نوری، سید جواد میری، کوروش کمالی سروستانی، محسن محمودی، حسن بشیر، سمیه شکری و فرح نیازکار از جمله نویسندگان این شماره هستند.

ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحب امتیازی مؤسسۀ مطبوعاتی دایره رنگی ایده آل منتشر می گردد. سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاست گذاری این ماهنامه وزین است که علاقه مندان می توانند جهت خرید با شماره 88356436 -021 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "درباره دنیا بینی و دنیا گیری حافظ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره دنیا بینی و دنیا گیری حافظ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید