دیدنی های کاتانیا و 10 مکان تماشایی که در این شهر باید ببینید

به گزارش وبلاگ آپلود، کاتانیا ملقب به شهر سیاه یک شهر ایتالیایی است که در ساحل های شرقی رودخانه سیسیل و دامنه کوه آتنا قرار گرفته که بزرگترین آتشفشان اروپا را در خود جای داده است. بعلاوه از نظر مساحت در میان شهرهای سیسیلیا و از نظر گردشگری در سیسیل رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که کاتانیا دارای یک میلیون نفر جمعیت می باشد. در ادامه به معرفی دیدنی های کاتانیا خواهیم پرداخت.

دیدنی های کاتانیا و 10 مکان تماشایی که در این شهر باید ببینید

ایتالیا کشوری پر از جاذبه

ایتالیا کشوری اروپایی و شناخته شده است که در زمینه های مختلف مالی، تاریخی، سیاسی، و گردشگری قابل توجه می باشد؛ شاید ایتالیا را با رم بشناسید اما باید بگوییم که این کشور غیر از رم شهرهای دیگری غنی در جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و هنری دارد. به واسطه شهرهای مهمی همانند رم، ونیز، میلان، رم، فلورانس، پیتزا، تورین و کاتانیا ایتالیا توانسته بخش مهمی از جاذبه های دنیا را سهم خود سازد. و اما در ادامه مطلب مورد بحث وبلاگ آپلود آشناسازی شما عزیزان با جاذب های جهانگردی کاتانیا می باشد.

کاتانیا شهر ایتالیایی گردشگرپرور

این شهر دارای 1 میلیون نفر جمعیت بوده که به عنوان شهری آموزشگاهک، مرکز مالی و مرکز جابجایی عمومی، معماری باروک و مملو از جاذبه های گردشگری شناخته شده است. این شهر که دومین شهر پهناور و وسیع سیسیل پس از پالرمو می باشد یکی از سایت های سازمان میراث دنیای ناحیه مرکز آن است.

دلیل ملقب بودن کاتانیا به شهر سیاه ایجاد بناهایی در سنگ های آتشفشـانی در این شهر است، گفته می شود بناهای این شهر با استفاده از معماری باروکی (تئاتری) ساخته شده اند. این شهر هم مانند بسیاری از منطقه ها دیگر شرقی سیسیل، بعد از زلزله بزرگ رخداده در سال 1693 مجددا نوسازی شد.

معرفی دیدنی های کاتانیا

1-صومعه جامع کاتانیا

این صومعه یکی از بناهای مهم مذهبی در کاتانیا و سیسیل محسوب می شود که تاریخ تاسیس آن به سال 1093 باز می شود. سبک به کار رفته در این بنا بیزانس می باشد که امروزه بسیار مورد توجه بوده و است. این صومعه به عنوان گرامیداشت سنت آگتا ایجاد شده که از تاریخ 1859 میلادی اقامتگاه اسقف اعظم سیسیل بوده است.

2-کوه آتنا

کوه آتنا با بلندی 3035 متر از جاذبه های طبیعی کاتانیا و مرتفع ترین قله سیسیل است که با چشم اندازهای منحصر به فردش هر تماشاگری را افسون خود می نماید. علاوه بر مرتفع بودن این کوه آتشفشانی دارای فعالیت چشمگیری می باشد که فعال ترین کوه آتفشانی فعال اروپا و بعلاوه دنیا مورد توجه می باشد. از سال 2007 بازدید از این کوه منع شد و برای تماشای آن ضروری است به یاری یک قایق از مجاورت آن بگذرید.

3 - پیکره یک مرد بر روی فیل dell،elefante

همانطور که گفته شد این پیکره متعلق به فیلی است که مرد بر روی آن نشسته و از دهان آن آب بیرون می آید. جنس آن از سنگ لاوا بوده و یادبودی از هجوم کارتاژها است. این مجسمه یکی از دیدنی های جالب توجه کاتاتنیا به شمار می رود که هر ساله جهانگرد ها و عکاسان زیادی را برای بازدید، و عکس انداحتن به این منطقه می کشاند.

4 - دژ اورسینو

این دژ در قسمت جنوبی کاتانیا قرار گرفته که از دیدنی های این شهر به شمار می رود، در قرن سیزدهم این بنای تاریخی اقامتگاه خانواده سلطنتی سیسیل بوده که پس از قیام سیسیلی ها، به مکان اجلاس مجلس سیسیل تغییر کاربری داد.

5-سالن تئاتر ماسیمو بلینی

در اغلب شهرهای ایتالیا شاهد سالن های تئاتر بسیاری هستیم که در منطقه سیسیل مهمترین و بزرگترین سالن تئاتر به نام ماسیمو بلینی در شهر کاتانیا واقع شده است. تاریخ تاسیس این بنا به سال 1200 میلادی باز می شود، از جمله تغییراتی که در این بنا ایجاد شده افزایش ظرفیت این سالن از دو هزار نفر به ده هزار نفر می باشد.

6-بازارهای غذا و پوشاک و بازار ماهی

غیر از صبح های یکشنبه هر روز بازارهای بزرگی مانند بازار ماهی، بازار غذا و پوشاک دایر می شود که می تواند به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی کاتانیا مورد توجه قرار می گیرد.

7- کلیسای بنتیکتین

این کلیسا اکنون آموزشگاه ادبیات دانشگاه کاتانیا است که به عنوان بزرگترین کلیساهای اروپا به شمار می رود.

8- ویلای بلینی

ویلای بلینی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کاتانیا است که در قرن 19 به عنوان پارک معروف و بزرگ این شهر شناخته می شده است.

9 - شهر تاورنیا

این شهر از شهرهای زیبا، چشم نواز و مشهور دنیا است که در فراز کوه قرار گرفته و قدمت آن به قرون وسطایی باز می شود.

10 - بنای تاریخی کاستل اورسینو

این بنای تاریخی در مجاورت مرکز شهر قرار گرفته در حال حاضر به عنوان موزه مدنی مورد استفاده قرار گرفته است. قدمت این این سازه قدیمی به قرون وسطی می رسد.

در این مطلب برای آشنایی شما عزیزان علاقه مند به سفر و گردشگری به معرفی دیدنی های کاتانیا پرداختیم، این جاذبه های زمینه های مختلف تاریخی، فرهنگی و هنری و تفریح را شامل می شود. از اینکه تا این لحظه همپا و همراه ما بودید بسیار قدردان هستیم.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های کاتانیا و 10 مکان تماشایی که در این شهر باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کاتانیا و 10 مکان تماشایی که در این شهر باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید