تظاهرات ده ها هزار نفری معلمان و کارگران در آمریکا

به گزارش وبلاگ آپلود، تهران - خبرنگاران - پایگاه خبری و تحلیلی اکشِس آمریکا روز پنجشنبه گزارش داد که ده ها هزار نفر از معلمان و کارگران آمریکایی طی دیروز و امروز در چند نقطه این کشور در اعتراض به پایین بودن حقوق و دستمزدهاشان تظاهرات کردند.

تظاهرات ده ها هزار نفری معلمان و کارگران در آمریکا

این گزارش به نقل از تلویزیون ای پی تی ان این کشور اعلام نمود که بیش از 20 هزار معلم در شهرهای مختلف ایالت های کارولینای جنوبی و شمالی تظاهرات کردند.

آنها در این تظاهرات با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردهایی در اعتراض به سیاست های مالی بخش آموزش و پرورش در کشورشان ب ویژه در ایالت محل کار و زندگی شان، خواهان بهبود وضعیت معیشتی خود شدند.

این گزارش از برگزاری تظاهراتی از معلمان در برابر مجلس ایالتی در کلمبیا مرکز ایالت کارولینای جنوبی نیز اطلاع داد و اضافه کرد: این دسته از معلمان که هم شامل شاغلین و هم بازنشسته ها می شد خواهان تصویب قوانینی برای ارتقای شغلی شاغلین و نیز افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان بطور همزمان شدند.

آنها به تصویب بودجه 4،08 درصدی برای معلمان در دو ایالت کارولینای جنوی و شمالی اعتراض داشته و اعلام نمودند که درصورت عدم تصویب قانون جدید، هفته های آینده نیز به تظاهرات خود در همین ایالت ها و چند ایالت دیگر از جمله در اورگون و ویرجینای غربی نیز ادامه خواهند داد.

ارنی تِدِشی خبرنگار نیویورک تایمز هفته گذشته در گزارشی اعلام نموده بود که معلمان آمریکایی امروزه از حداقل حقوق طی چند سال اخیر برخوردارند، چرا که برای سال های است که در هر ساعت 7،25 دلار بابت خدمات آموزشی که ارائه می دهند حقوق دریافت می نمایند درحالی که این مبلع با توجه به شرایط مالی جامعه باید حداقل 12 دلار در ساعت باشد.

برهمین اساس چهار ایالت از هفت ایالت آمریکا که بدترین حقوق معلمان را تجربه می نمایند، از جمله ایالت های آریزونا، کلرادو، کارولینای شمالی و اوکلاهما از سال گذشته (2018) مرکز برگزاری بسیاری از تجمعات و تظاهرات های معلمان معترض به وضعیت بد معیشتی شان بود.

چون معلمان این هفت ایالت 26 درصد کمتر از دیگر ایالت های این کشور حقوق دریافت می نمایند.

براساس این گزارش، تلویزیون ای پی تی ان همچنین با نشان دادن تصاویری از تظاهرات دیروز و امروز هزاران کارگر در چند شهر این کشور از جمله در سیاتل که به مناسب اول ماه مه روزجهانی کارگر برگزار گردید، اعلام نمود که کارگران معترض آمریکایی علاوه بر برخورداری از حمایت قانونی بیشتر برای خود، خواهان دفاع از حقوق مهاجران نیز شدند.

گزارشگر این تلویزیون در تفسیری از تظاهرات کارگری دیروز و امروز در چند شهر این کشور اعلام نمود که این تظاهرات برخلاف نمونه های سال قبل که با ورود افراطیون و فعالان دست راستی به درگیری های خشونت بار با پلیس و نیز تخریب اموال عمومی همراه می شد، سال جاری به صورت مسالمت آمیز تر برگزار گردید و درگیری ها در آنها بسیار ناچیز بوده است.

آساق**1378**1663**

منبع: ایرنا

به "تظاهرات ده ها هزار نفری معلمان و کارگران در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ده ها هزار نفری معلمان و کارگران در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید