بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل

به گزارش وبلاگ آپلود، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از بازگشت حق رای ایران در این نهاد بین المللی اطلاع داد.

بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آپلود، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی تایید کرد بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده و به محض وصول در نیویورک، حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته جاری میلادی (دوشنبه) بازشود.

کره جنوبی بیش از 18 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت نموده است.

به گزارش ایرنا، تخت روانچی پیش از این، در 24 دی ماه اعلام نموده بود رایزنی ها را با سازمان ملل برای برطرف تعلیق حق رای ایران و واریز حق عضویت در این نهاد بین المللی آغاز نموده ایم و امیدواریم این کار در اسرع وقت به نتیجه برسد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال سازمان ملل همواره متعهد بوده است حق عضویت خود را به موقع پرداخت کند و ما در عمل نیز این موضوع را ثابت نموده ایم.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اما متاسفانه برای دومین سال پیاپی با مشکل پرداخت حق عضویت خود روبرو شدیم که علت آن به اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران برمی شود.

وی توضیح داد: تحریم های ظالمانه آمریکا نه تنها در زمینه های مختلف از جمله دارو، تهیه اقلام انسانی، تجهیزات پزشکی و غیره تاثیر داشته بلکه در کار سازمان ملل نیز وقفه ایجاد نموده است.

ایران بیش از 7 میلیارد دلار دارایی در دو بانک کره جنوبی شامل بانک صنعت کره (IBK) و بانک ووری (worri Bank) دارد که به علت تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا مسدود شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید