تاکید سفیر کشورمان در توکیو بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری ایران و ژاپن

به گزارش وبلاگ آپلود، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن ضمن دیدار با استاندار گیفو، بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور با آداب و رسوم یکدیگر تاکید نمود.

تاکید سفیر کشورمان در توکیو بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری ایران و ژاپن

به گزارش وبلاگ آپلود، به دعوت انجمن دوستی توکایی - ایران ، مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در سفری یکروزه به استان گیفو در مرکز ژاپن با آقای فوروتا استاندار گیفو ملاقات و ضمن اشاره به روابط خوب ایران و ژاپن، بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور با آداب و رسوم یکدیگر تاکید نمود.

استاندار گیفو نیز با اشاره به تاریخ و تمدن ایران و سابقه طولانی تعاملات دوکشور خواهان تنظیم همکاری هابا جمهوری اسلامی ایران گشت .

سفیر کشورمان در این سفر بعلاوه با اعضا هیات مدیره انجمن دوستی توکایی - ایران در شهر گیفو ملاقات و تبادل نظر کرد و طرفین بر ادامه همکاری ها به منظور معرفی فرهنگ و تمدن ایران به وسیله اجرای برنامه های مشترک تاکید و توافق نمودند.

بازدید از باغ ملی گل رز گیفو با بیش از شش هزار گونه گل رز و بخش ایرانی این بوستان ، شامل رز گل محمدی ایرانی که با علاقه و کوشش پروفسور اوئه دا استاد دانشگاه کشاورزی و عضو انجمن دوستی توکایی - ایران در این باغ ایجاد شده از دیگر برنامه های این سفر یکروزه بود.

آخرین برنامه از ملاقات یکروزه رحمانی موحد از استان گیفو ، بازدید از نمایشگاه - موزه استاد کاتو کوبه هنرمند سفالگر ژاپنی بود که بصورت خانوادگی مبتکر سفالگر زرین فام بوده و تبادلات موثری در آموزش و انتقال تجربیات با هنرمندان ایرانی سفالگر را دارد .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید سفیر کشورمان در توکیو بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری ایران و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سفیر کشورمان در توکیو بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری ایران و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید