کاهش تقاضا برای ورود به دانشگاه آزاد، پیغام نور و فنی حرفه ای

به گزارش وبلاگ آپلود، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از کم شدن تقاضا در بعضی دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد، پیغام نور و فنی حرفه ای اطلاع داد و بر لزوم سازماندهی آن ها تاکید نمود.

کاهش تقاضا برای ورود به دانشگاه آزاد، پیغام نور و فنی حرفه ای

کانال تلگرامی آخرین رویداد های علمی،فرهنگی،دانشگاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی در نشست شورای هماهنگی آموزش عالی استان یزد از ایجاد پهنه علم و فناوری در شهر یزد اطلاع داد و گفت: شهر یزد اولین شهر کشور خواهد بود که رسما از پهنه علم و فناوری برخوردار خواهد شد.

رحیمی در این نشست که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار گردید، درخواست دانشگاه یزد جهت احداث پهنه علم و فناوری را به عنوان یکی از دلایل سفر خود به استان یزد مطرح نمود و اضافه کرد: خوشبختانه شهر یزد درخصوص اتصال توسعه فناوری به نهادهای علمی گام های خیلی خوبی برداشته است و امیدواریم هرچه سریع تر و با رعایت بعضی شروط، مجوز احداث پهنه علم و فناوری برای شهر صادر گردد.

سند آمایش آموزش عالی با هدف ساماندهی مؤسسات آموزش عالی کشور، محور دیگری بود که دکتر رحیمی در صحبت های خود به معرفی و تبیین اهداف آن پرداخت.

وی در سخنان خود با بیان اینکه سند آمایش آموزش عالی به عنوان یکی از طرح های اساسی ساماندهی مراکز آموزش عالی از دو سال قبل و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شده، تصریح کدد: سند آمایش با هدف بهبود شرایط کلیه مراکز آموزش عالی کشور و متناسب سازی آن با شرایط داوطلبان ورود به آموزش عالی، احتیاجهای کشور و ارتقای کیفی مؤسسات آموزش عالی تدوین شده است.

:

تقویم جدید آموزشی دانشگاه آزاد اعلام شد

39 عضو دانشگاه علم و صنعت ایران در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر جهان

نظام رتبه بندی کیواس جدیدترین نسخه رتبه بندی دانشگاه های آسیا 2021 را منتشر کرد

ساماندهی مراکز آموزشی عالی در بعضی استان ها به شدت و در بعضی دیگر به صورت خفیف صورت گرفته و خوشبختانه در استان یزد شاهد رشد و گسترش بی رویه آموزش عالی دولتی نیستیم. هرچند در بعضی از مراکز، نظیر دانشگاه آزاد اسلامی، پیغام نور و حتی فنی و حرفه ای به دلیل کم شدن تقاضا و داوطلب احتیاج به تغییر آرایش و سازماندهی وجود دارد که به صورت داخلی در حال اجرا است.

به گفته دکتر رحیمی برای اجرای سند آمایش مراکز آموزش عالی علاوه بر وجود شورای مرکزی در وزارتخانه، با ملاک قراردادن تقسیمات استانی، شورای مدیریت آموزش عالی در هر استان که در رأس آن رئیس دانشگاه جامع استان قرار گرفته است، نیز تشکیل خواهد شد و چهار مدیر استانی زیرنظام وزارت علوم شامل رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیغام نور و فنی و حرفه ای از اعضای دیگر شورا هستند و در صورت ضرورت رؤسای دانشگاه فرهنگیان، پارک علم و فناوری و نماینده منتخب مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی نیز به شورا دعوت می شوند.

وزارت علوم در پی آن است که اختیارات لازم و مهمی را برعهده شورای استانی بگذارد، به طوری که بسیاری از وظایف در دو بعد تصمیم گیری یا مشورتی برعهده شورا قرار می گیرد و موضوعات در سطح استانی در شورای هر استان آنالیز و تصمیم گیری می گردد و بدین صورت به وزرات علوم یاری می نمایند تا تصمیمات بهتری اتخاذ کند.

منبع: ویکی گرام

به "کاهش تقاضا برای ورود به دانشگاه آزاد، پیغام نور و فنی حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تقاضا برای ورود به دانشگاه آزاد، پیغام نور و فنی حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید