ایجاد واحد اقتصادی مشترک در اوراسیا نیازمند تقویت اقتصاد اعضا است

به گزارش وبلاگ آپلود، کارشناس سیاسی قزاق در واکنش به اظهارات رئیس جمهور بلاروس در مورد علاقه مندی این کشور به ایجاد واحد اقتصادی مشترک با روسیه ، این اقدام را نوعی حرکت در جهت رشد منفی اتحادیه اوراسیا بیان کرد.

ایجاد واحد اقتصادی مشترک در اوراسیا نیازمند تقویت اقتصاد اعضا است

به گزارش خبرنگار وبلاگ آپلود در بیشکک، تلغت کالیف کارشناس مسائل سیاسی قزاقستان در واکنش به اظهارات الکساندر لوکاشینکو رئیس جمهور بلاروس درباره ایجاد واحد مالی مشترک بین این کشور و روسیه توضیح داد: در صورت ایجاد واحد مالی مشترک در فضای اتحادیه مالی اوراسیا روسیه با مسائل مالی روبه رو خواهد شد زیرا اقتصادهای دیگر کشورهای اتحادیه چندان قوی نیست.

وی ادامه داد: البته، رئیس جمهور بلاروس درباره واحد مشترک تنها بین مسکو و مینسک نه در فضای اتحادیه مالی اوراسیا صحبت نموده اما هر 2 سناریو به نتیجه ذکر شده منجر خواهد شد.

کارشناس سیاسی قزاق خاطر نشان کرد: ادامه توسعه تعاملات این چنینی روسیه و بلاروس تأثیرات منفی بر اتحادیه مالی اوراسیا خواهد داشت و مسائل تجاری- مالی بین دو کشور تشدید می گردد اما باید در بهبود همکاری بین کشورهای این سازمان بین المللی توازن حفظ شوند.

کالیف تأکید کرد: ایجاد واحد مالی مشترک بین روسیه و بلاروس به توسعه بازارهای مالی اتحادیه مالی اوراسیا منجر نمی گردد و دلائل محکمی برای انجام این قدم وجود ندارد.

این کارشناس سیاسی قزاق گفت: توسعه پروسه های همگرایی مالی بین روسیه و بلاروس به دلیل بزرگی مسکو از دیدگاه مالی منجر به عواقب منفی برای مینسک خواهد بود زیرا به سرعت شرکت های بلاروسی به شرکت های روسی تبدیل می گردد.

وی اضافه کرد: روسیه نیز هیچ فوائد از اینگونه تحولات نخواهد دریافت کرد و برعکس پدیده های منفی مانند رشد تورم و غیره در این کشور افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است که هفته گذشته رئیس جمهور بلاروس از عدم مخالفت مینسک نسبت به ایجاد واحد مالی مشترک بین این کشور و روسیه اطلاع داد.

لوکاشینکو اظهار داشت علاقه مند به تأسیس مرکز مالی جدید در شهر سن پترزبورگ روسیه است.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایجاد واحد اقتصادی مشترک در اوراسیا نیازمند تقویت اقتصاد اعضا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد واحد اقتصادی مشترک در اوراسیا نیازمند تقویت اقتصاد اعضا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید