7 منطقه ای که بیشترین عوارض صدور پروانه برج باغ گرفته اند

به گزارش وبلاگ آپلود، علی اعطا، در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته حقوقی شورای شهر تهران، با موضوع چگونگی آنالیز وضعیت باغاتی که پیش از لغو مصوبه برج باغ ها عوارض صدور پروانه شان پرداخت شده، اما در اجرای مصوبه لغو برج باغ ها پروانه ساختشان صادر نشده است، اظهار کرد: از معاونان شهرسازی و معماری و مالی و اقتصاد شهری مناطق یک تا پنج و همچنین مناطق 21 و 22 به عنوان مناطقی که بیشترین میزان باغ را در خود جای داده اند، دعوت کردیم تا آمار دقیقی از پرونده های جاری باغات در مناطق یاد شده را احصاء نمایند و در نهایت این موضوع از زوایای فنی، حقوقی و مالی مورد آنالیز نهاده شد.

7 منطقه ای که بیشترین عوارض صدور پروانه برج باغ گرفته اند

وی با بیان اینکه مصوبه برج باغ ها که در شورای شهر دوم به تصویب رسیده بود 22 اسفند ماه سال گذشته از سوی شورای شهر پنجم لغو شد، افزود: چون هیات تطبیق روی این مصوبه اعتراضی نداشت بر اساس قانون، اجرای آن از 7 فروردین ماه الزامی است. اما باید پرونده های جاری که تمام عوارض یا بخشی از آن را پرداخت نموده بودند، مشخص تکلیف شوند، در همین راستا شورا برای اتخاذ تصمیم نیازمند آنالیز دقیق تری بود.

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه مساله حقوقی و مالی پرونده های جاری مورد بحث نهاده شد، افزود: این پرونده ها شامل باغ هایی می شد که برای آنها پروانه صادر شده یا با پرداخت بخشی از عوارض مراحل صدور پروانه را طی می کرد.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با بیان اینکه روند آنالیز این موضوع در 2 کمیسیون دیگر در حال پیگیری است، توضیح داد: کمیسیون های معماری و شهرسازی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز کمیسیون نظارت و حقوقی را همراهی می نمایند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه مقرر شد تا معاونان مناطق حاضر در جلسه، جزییات بیشتری از وضعیت پرونده های جاری و تعداد باغ هایی که شامل این طرح می شوند را در اختیار کمیته حقوقی شورا قرار دهند تا مجدداً ظرف 10 روز آینده، جلسه دیگری برای جمع بندی نهایی و تصمیم سازی انجام گردد و نتیجه آن برای تصمیم گیری نهایی در اختیار سایر کمیسیون های مرتبط قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، در جلسه جلسه کمیته حقوقی شورای شهر تهران، مدیرکل حقوقی، مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری، مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت بر مقررات و صدور پروانه و مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، معاونان مالی و اقتصاد شهری و معاونان معماری و شهرسازی مناطق یک تا پنج و 21 و 22 حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "7 منطقه ای که بیشترین عوارض صدور پروانه برج باغ گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 منطقه ای که بیشترین عوارض صدور پروانه برج باغ گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید