کفاشیان: کسی فکر نکند از جیب مردم برای فوتبال هزینه شده

به گزارش وبلاگ آپلود، آقای کی روش از عملکرد خودش برای این فوتبال درآمدزایی نموده است. من این مسائل را با ریز و سند به شما می گویم.این فوتبال به یک ریال بودجه دولتی احتیاج ندارد.

کفاشیان: کسی فکر نکند از جیب مردم برای فوتبال هزینه شده

کسی فکر نکند از جیب مردم برای فوتبال هزینه شده است

علی کفاشیان که حدود یک ماه در امارات حضور داشت در مصاحبه با خبرگزاری فارس به نکته های جالبی اشاره نموده و درباره کارلوس کی روش، درآمدزایی فوتبال و ... صحبت نموده است.

* ما در این 8 سال همه هدف مان که جام ملت های آسیا نبوده است. فوتبال در این 8 سال ساخته شده است و از آنهایی که سال ها در مطبوعات در حال کار هستند انتظار می رود که نگاه واقع بینانه به این 8 سال داشته باشند. از ابتدای فوتبال تا به حال کی ایران دو بار پیاپی به جام جهانی صعود نموده بود اما ما پیروز شدیم طی این 8 سال دو بار به جام جهانی برویم و مردم هم مسرور بودند. 8 سال تمام در آسیا در صندلی اول بودیم و ما در این مدت تیم خوبی درست کردیم و به نظر من فوتبال تکان خورد. نه تنها در فوتبال ما در فوتسال و فوتبال ساحلی هم با این امکاناتی که داشتیم خوب عمل کردیم و اصلا ضرر نکردیم و کوشش هایمان دود نشد.

*ما قول هایی به کی روش می دادیم که آنها با تاخیر عملی می شد و او هم از این بدقولی ها به هم می ریخت و ناراحت می شد اما من معتقدم او با همه این مسائل زحمتش را کشید و کارش را در فوتبال انجام داد. او همه کوششش را کرد و این همه نقدی که این چند روز علیه او شده کم لطفی است. نباید به خاطر یک مسابقه زحمات 8 ساله یک نفر را ندید و مجموعه کار او باید مورد توجه قرار گیرد.

*کی روش همواره گلایه می کرد دلیلش هم این بود که می گفت با اینکه مردم این همه به فوتبال علاقه دارند چرا مسوولان حق مطلب را در قبال این مردم ارائه نمی نمایند و امکانات خوب نمی دهند تا به علاقه مردم احترام گذاشته گردد.

*به نظرم فوتبال یک ریال بودجه دولتی نمی خواهد چه در زمان من وچه زمان مدیریت آقای تاج فوتبال از عملکرد کی روش 40 میلیون دلار درآمد داشته است که ما از این درآمد 15 الی 16 میلیاردش را به خود این بازیکنان و بچه ها داده ایم و دلیل این انتقادها را نمی دانم چیست. مگر این پول را به جیب ما داده اند. آقای کی روش از عملکرد خودش برای این فوتبال درآمدزایی نموده است. من این مسائل را با ریز و سند به شما می گویم. پول هایی که از فیفا،AFC و تبلیغات کسب نموده ایم نشان می دهد که این فوتبال به یک ریال بودجه دولتی احتیاج ندارد .من که در این مدیریت فوتبال دیگر نخواهم آمد و نمی آیم ولی باید حقیقت را بگویم. اگر هم هر درآمدی در این فوتبال کسب شده نوش جان فوتبالی ها.همین جام ملت ها درآمد AFC بالاتر از دوره قبل رفته بود. 4 سال قبل که من خودم حضور داشتم پاداش و درآمد AFC کمتر از این دوره بود. اما این دوره شرایط خیلی بهتر شده بود.حتی در جلسه هیأت رئیسه AFC این مورد مطرح شد. پس کسی فکر نکند از جیب مردم برای فوتبال هزینه شده است. این فوتبال درآمد خودش را درآورده است. زمانی که تیم ملی به ژاپن باخت خیلی از مسوولان کشورهای دیگر به من دلداری می دادند و البته یک عده هم از طرفداران که در سکوها بودند عصبانیت شان را سر من خالی کردند اما من معتقدم آنها طرفدار هستند و تعصب دارند و وقتی ما خوبی فوتبال را می بینیم باید بدی هایش را هم ببینیم و قرعه به ما خورده بود که این عصبانیت ها را ببینیم. آقایان و قهرمانان عزیز فوتبال ورزشی است که خرج خودش را درمی آورد و یک ریال به بودجه دولتی احتیاج ندارد.

*بودجه ای که دولت می دهد اصلا در قبال هزینه های فوتبال چیزی نیست. تازه اگر حق پخش باشگاه ها و فوتبال داده گردد فوتبال احتیاجی به این رایزنی ها ندارد. فوتبال می تواند روی پای خودش بایستد.

* من تا زمانی که سمت هایم در AFC و فیفا را دارم به عنوان نایب رئیس فدراسیون کارم را ادامه می دهم اما بنده یک عزیز بازنشسته هستم و باید بروم اگر هم هستم می خواهم تجربیاتم را منتقل کنم و همچنین با توجه به سمت های بین المللی ام باید از ایران دفاع کنم اما موعد آنها هم تمام گردد. دیگر در فوتبال کاری ندارم اما همواره برای یاری به آن حاضر هستم. این مردم فوتبال را دوست دارند و دیدید که چقدر از اینکه نتوانستیم اول شویم ناراحت شدند. ما باید برای شاد کردن مردم یاری کنیم و از حالا سفت و سخت به جام جهانی آینده فکر کنیم.

3-670

منبع: ایران ورزشی

به "کفاشیان: کسی فکر نکند از جیب مردم برای فوتبال هزینه شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفاشیان: کسی فکر نکند از جیب مردم برای فوتبال هزینه شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید