پنجعلی: رکورددار حضور در جام ملت ها هستم

به گزارش وبلاگ آپلود، پنحعلی یکی از مدافعان ماندگار فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است. چهره ای که از یاد هم نسل هایش نرفته است. محمد پنجعلی در مورد شرایط تیم ملی در جام ملت های آسیا می گوید: بازی های سختی در پیش داریم به خصوص اینکه فوتبال ما از نظر امکانات و هزینه ها به هیچ عنوان حرفه ای نیست و زیرساخت های فوتبال ما تقریباً آماتور است. تنها چیزی که در فوتبال ما حرفه ای شده تکنیک و خلاقیت های فوتبالیست های ایرانی است که شاید بتوان گفت آنها حتی با فوتبالیست های اروپایی هم برابری می نمایند. یکی از دلایلی که بازیکنان ما در فوتبال اروپا حضور دارند همین تکنیک و خلاقیت ناب فوتبالیست های ایرانی است وگرنه می توان گفت که تقریباً تمام هزینه های فوتبال ما را دولت می دهد.

پنجعلی: رکورددار حضور در جام ملت ها هستم

پنجعلی اشاره ای به مقایسه حضور تیم ملی در جام جهانی و در جام ملت های آسیا دارد: در جام ملت ها باید متفاوت تر از آن چیزی بازی کنیم که در جام جهانی بازی کردیم در جام جهانی ما برای اعاده حیثیت بازی می کردیم اما اکنون در جام ملت ها باید هجومی بازی کنیم و ضمن بازی زیبا نتیجه هم بگیریم. تیم ملی ایران پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد. البته کار راحت نیست ولی ما یک تیم ملی خوب و مقتدر داریم. در آستانه شروع مسابقات هم باید از تیم ملی حمایت کنیم و به سلیقه و انتخاب های کی روش احترام بگذاریم. من در چهار دوره جام ملت ها بازی نموده ام. در جام ملت های سنگاپور، سئول، هندوستان و کویت حضور داشته ام و رکورددار حضور در جام ملت های آسیا هستم.

او در مورد اینکه به عنوان کاپیتان آسیا انتخاب شد، معتقد است: بله، من زمانی به عنوان بهترین مدافع آسیا انتخاب شدم و در بازی تیم منتخب آسیا با مجارستان بازوبند کاپتیانی فوتبال آسیا بر بازوی من بسته شد و باعث افتخارم است که به عنوان یک ایرانی توانستم به چنین عنوانی برسم و کاپیتان آسیا شوم. ما در جام ملت های کویت سوم شدیم در بازی آخر مقابل کره شمالی 3 بر صفر پیروز شدیم و من در آن مسابقه دفاع وسط بودم اما بعد از آن سومی هیچ پاداشی نگرفتیم. حتی در جام جهانی آرژانتین هم حضور داشتم که پاداش آن مسابقات را هم نتوانستیم بگیریم. رئیس وقت سازمان تربیت بدنی خدابیامرز شاه حسینی بود که پول پاداش ها را به بازیکنان نداد. حجازی خدابیامرز هم هرچه قدر برای دریافت آن دوید و کوشش کرد به نتیجه ای نرسید.

این پیشکوست فوتبال کشورمان حرفهایش را اینطور ادامه می دهد: در همان جام ملت ها که در کویت بودیم جنگ تحمیلی شروع شد و پروازها از کویت به ایران بسته شده بود. مجبور شدیم با پرواز به ترکیه برویم و سپس با اتوبوس وارد ایران شدیم که در راه هم یک اتوبوس دیگر حامل مسافران ایرانی چپ نموده بود و صحنه های بدی را دیدیم.

11

منبع: ایران ورزشی

به "پنجعلی: رکورددار حضور در جام ملت ها هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجعلی: رکورددار حضور در جام ملت ها هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید