پورتلند ناآرام است، کاخ سفید: خشونت ها غیرقابل قبول است

به گزارش وبلاگ آپلود، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به ناآرامی ها در پورتلند گفت: به هیچ شکلی خشونت، تنش و آنارشی در پورتلند را قبول نمی کنیم.

پورتلند ناآرام است، کاخ سفید: خشونت ها غیرقابل قبول است

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید، طی نشستی مطبوعاتی، در واکنش به حوادث خشونت بار در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان و با اشاره به اینکه کیت براون ، فرماندار اورگان و تد میلر شهردار پورتلند افرادی دموکرات می باشند، گفت: به هیچ شکلی خشونت، تنش و آنارشی در پورتلند را قبول نمی کنیم، رئیس جمهور دونالد ترامپ سعی در برقراری قانون و نظم دارد اما دموکرات ها سعی می کنند که سیاست را بر صلح ترجیح دهند.

وی با اشاره به اینکه حوادث خشونت بار در شهرهایی چون نیویورک و شیکاگو طی دوره اخیر افزایش یافته است، از ادارات ایالتی و شهری نیز خواست تا با حکومت فدرال همکاری کنند.

این در حالی است که تد ویلر، شهردار پورتلند شب گدشته هدف گازهای اشک آور ماموران فدرال نهاده شد . او که خارج از ساختمان دادگاه فدرال ایستاده و سعی داشت معترضان به حضور نیروهای فدرال اعزامی از سوی ترامپ را آرام کند خود هدف گازهای اشک آور ماموران دولت آمریکا نهاده شد.

هنوز معلوم نیست که آیا ماموران فدرال می دانستند که او در میان معترضان بوده یا خیر.

ویلر از مخالفان استقرار نیروهای فدرال در منطقه است.

تظاهرات علیه نژادپرستی و در اعتراض به خشونت پلیس همچنان در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان آمریکا ادامه دارد. اعتراضات علیه نژادپرستی در شهر پورتلند پس از کشته شدن جورج فلوید توسط یکی از ماموران پلیس آغاز شد و از آن موقع تا کنون همچنان ادامه دارد. گزارش های تصویری منتشر شده از پورتلند حکایت از گستردگی دامنه این اعتراضات و همچنین ادامه خشونت پلیس علیه معترضان دارد.

اعزام واحدهای ویژه پلیس فدرال آمریکا که با دستور دونالد ترامپ انجام شده، نه تنها از خشم و اعتراض مردم نکاسته، بلکه به اعتراضات گسترده تری در این شهر و در دیگر نقاط آمریکا دامن زده است.

گزارش ها حکایت از نوعی جنگ داخلی در شهر کمابیش لیبرال پورتلند دارد. بسیاری از معترضان خواهان برچیدن پلیس یا کاهش بودجه آن شده اند.

حدود دو ماه از آغاز اعتراضات در پورتلند می گذرد. از زمان آغاز تظاهرات گسترده علیه نژاد پرستی و خشونت پلیس، همه روزه این شهر شاهد تظاهرات و تجمعات اعتراضی مردم بوده است.

پرسش بر سر اقدام کردن یا نکردن پلیس نیست، بلکه پرسش بر سر زمان وقوع آن است. پلیس تقریبا همه روزه با تجمعات اعتراضی مقابله نموده است.

لحظه ای می رسد که پلیس با استفاده از بلندگو از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی می خواهد محل را ترک کنند. پس از آن حمله پلیس به معترضان آغاز می گردد. گاهی حتی حمله بدون اطلاع قبلی صورت می گیرد. معترضان گفته اند که بعضی از ماموران با لباس شخصی در تظاهرات شرکت می کنند و همانجا اقدام به دستگیری و مقابله با معترضان می کنند.

یکی از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی پورتلند به وبلاگ آپلود گفته است که ماموران پلیس معمولا در ساختمان دادگاه این شهر و در مرکز دادگستری مقابل پارک تجمع می کنند و از آنجا به معترضان حمله می کنند.

همین فرد گفته است که در مرکز دادگستری، یک واحد پلیس و حتی یک زندان نیز برای مقابله با معترضان ایجاد شده است.

بسیاری از زنان و عمدتا زنان سفیدپوست برای مانع شدن از حمله پلیس به معترضان اقدام به ایجاد مانعی به نام دیوار مادران نموده اند.

این افراد با حضور خود در خیابان ها و ایجاد زنجیره انسانی مانع از تردد پلیس می شوند. در روزهای نخست شکل گیری حدود 30 زن در دیوار مادران حضور داشتند. اکنون صدها زن عمدتا سفیدپوست در این اقدام مشارکت می کنند. آن ها هر شب در خیابان های منتهی به محل تجمعات، با ایجاد زنجیره انسانی، مانع از حمله پلیس به معترضان می شوند.

پلیس نیز برای عبور از این مانع اقدام به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله های پلاستیکی می نماید. شرکت کنندگان در این تظاهرات بر این باورند که برخلاف ادعای ترامپ و مسئولان، اعتراضات، شهر پورتلند را به هرج و مرج نکشانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پورتلند ناآرام است، کاخ سفید: خشونت ها غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورتلند ناآرام است، کاخ سفید: خشونت ها غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید