ویژگی های جدید سیستم عامل های iOS و WatchOS افشا شد

به گزارش وبلاگ آپلود، اپل هر ساله در کنفرانس WWDC، از نسخه جدید سیستم عامل های iOS، macOS و WatchOS رونمایی می نماید. کنفرانس WWDC سال جاری از تاریخ 3 ژوئن کار خود را شروع می نماید و طبق یک گزارش بلومبرگ، اپل برای این مراسم خبرهای زیادی تدارک دیده است.

ویژگی های جدید سیستم عامل های iOS و WatchOS افشا شد

از جمله مهم ترین قابلیت های جدید، می توانیم به ارائه حالت تاریک در iOS، بازطراحی اپلیکیشن های Health و Reminders اشاره کنیم و به روزرسانی Maps تا این اپلیکیشن در برابر رقبایی مانند گوگل مپ حرفی برای گفتن داشته باشد. در WatchOS، شاهد دسترسی مستقیم به اپ استور خواهیم بود که این یعنی کاربران اپل واچ بدون احتیاج به گوشی، می توانند اپلیکیشن های موردنظر خود را نصب نمایند. در خصوص macOS هم اپل اولین سری اپلیکیشن های آیپد که می توانند بر روی کامپیوترهای مک اجرا شوند، معرفی می نماید. ضمناً نباید ویژگی جدید هوم پاد را فراموش کنیم که گویا حالا می تواند افراد مختلف را شناسایی کند و با توجه به آن ها پاسخ های مختلفی ارائه دهد. در ادامه به صورت مختصر و مفید می توانید مهم ترین ویژگی های جدید این سیستم عامل ها را مشاهده کنید:

ویژگی های جدید iOS 13:

  • فعال سازی حالت تاریک از بخش کنترل سنتر امکان پذیر است.
  • اپلیکیشن Health بازطراحی شده و از هوم پیج جدید بهره می برد که فعالیت های روزانه را نمایش می دهد.
  • اپلیکیشن Reminders هم به روزسانی شده و ظاهرا در مقایسه با دیگر اپلیکیشن های مشابه موجود در اپ استور حرف زیادی برای گفتن دارد.
  • نسخه جدید اپلیکیشن Maps از امکانات مختلفی مانند گروه بندی مکان های موردعلاقه و مسیریابی مکان های قدیمی و پیشنهاد شده بهره می برد.
  • در iMessages ارسال نسخه های استیکر Animoji و Memoji امکان پذیر می گردد.
  • قابلیت های Find My Friends و Find My iPhone در یک اپلیکیشن ترکیب می شوند.
  • کاربران بدون استفاده از اپلیکیشن های دیگر می توانند از آیپد به عنوان نمایشگر ثانویه کامپیوترهای مک استفاده نمایند.
  • نسخه آیپد iOS هم از هوم اسکرین جدید و رابط کاربری بهتر برای چندوظیفگی بهره می برد.

ویژگی های جدید watchOS 6:

  • کاربران اپل واچ بدون احتیاج به گوشی می توانند مستقیما به اپ استور دسترسی داشته باشند.
  • بین اپلیکیشن هایی که از iOS روانه این سیستم عامل می شوند می توانیم به Voice Memos، Apple Books و Calculator اشاره کنیم.

ویژگی های جدید macOS 10.15:

  • پیش از این خبرگزاری بلومبرگ در یک گزارش جداگانه به ویژگی های جدید این سیستم عامل پرداخته است. یکی از این ویژگی ها، فراهم کردی پلتفرمی برای توسعه دهندگان است که بتوانند برای آیفون ها، آیپدها و کامپیوترهای مک، اپلیکیشن های واحدی را توسعه دهند. اگرچه این پلتفرم کار توسعه دهندگان را تا حدی ساده تر می نماید، ولی در نهایت باید نسخه های مختلفی را در اپ استور iOS و macOS ارائه دهند. ظاهرا این قابلیت برای آیفون ها تا سال آینده آماده می گردد. در همین رابطه باید خاطرنشان کنیم که در نسخه قبلی macOS، شاهد برنامه هایی بودیم که توسط اپل از iOS روانه این سیستم عامل شده اند.
  • طبق گزارش های قبلی، آیتونز به چند برنامه تقسیم می گردد و یکی از آن ها برنامه جدیدی برای اپل موزیک است.
  • از دیگر اپلیکیشن های آیپد که روانه سیستم عامل macOS می گردد می توانیم به Podcasts و اپلیکیشن ترکیبی Find My iPhone و Find My Friends اشاره کنیم. علاوه بر این، می توانیم Screen Time، Siri Shortcuts و نسخه جدید Reminders را نام ببریم.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "ویژگی های جدید سیستم عامل های iOS و WatchOS افشا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های جدید سیستم عامل های iOS و WatchOS افشا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید