اپل چگونه به غول فناوری تبدیل شد؟

به گزارش وبلاگ آپلود، غول های فناوری در دنیای امروز بخش مهمی از اقتصاد دنیا را به دست دارند. اما این کمپانی ها برای رسیدن به این حد از درآمدزایی چه راهی را طی نموده اند؟

اپل چگونه به غول فناوری تبدیل شد؟

یکی از این کمپانی های پیروز، اپل است که در سال 1976 پایه گذاری شده و تاکنون 106 کمپانی را خریداری نموده تا به نقطه امروز خود برسد. این رقم بدین معناست که کمپانی اپل یک استراتژی ویژه را انتخاب نموده و به طور متوسط سالانه 2.5کمپانی را خریداری نموده تا به سودآوری بیشتر برسد. اپل که حالا به غول دنیای تکنولوژی تبدیل شده دائم به فکر خرید شرکت های کوچک تر با ظرفیت های بالاست و تنها در 12 ماه گذشته، مالکیت 10 شرکت را ازآن خود نموده است.

درواقع تقریبا همه نوآوری های اپل که هرسال در کنفرانس اپل رونمایی می گردد به نوعی مربوط به توان یکی از کمپانی های جدیدی می گردد که توسط این شرکت بزرگ فناوری خریداری شده است. به عنوان مثال یکی از پیروز ترین های اپل، دستیار صوتی سیری است که در سال 2010 توسط توسعه دهندگان بین المللی SRI فراوری شد و پس از خرید این شرکت توسط اپل، در سال 2011سیری به عنوان بخشی از سیستم عامل IOS شناخته شد. در سال 2015 هم اپل کمپانی Faceshift را که در تصویربرداری فناورانه پیروزیت های چشمگیری داشته و در فیلم های جنگ ستارگان خوش درخشید خریداری کرد تا به یاری سیستم عاملIOS بیاید.

Akonia نیز دیگر کمپانی است که در سال 2012 توسط اپل خریداری شده است. این شرکت در زمینه واقعیت افزوده کار می نماید و اپل از توانمندی آن در توسعه آی پدهای خود استفاده زیادی نموده است. Dialogهم دیگر شرکتی است که در سال 2007 توسط کمپانی اپل خریداری شد و در پیشرفت های این غول دنیای تکنولوژی نقش داشت. این شرکت که در سال 1981 تاسیس شد، تراشه هایی ویژه آیفون فراوری می نماید. از دیگر شرکت های خریداری شده توسط اپل می توان به DataTiger اشاره نمود که در زمینه هوش مصنوعی و ابرداده ها فعالیت دارد و اپل با خرید آن در سال 2016، پیروز شد در این زمینه نیز محصولاتی پیشرفته فراوری کند.

از دیگر کمپانی های فناوری بزرگی که استراتژی اپل را در پیش گرفته اند می توان به مایکروسافت و گوگل اشاره نمود. مایکروسافت از سال تاسیس یعنی سال 1975به طور متوسط سالانه 5شرکت را خریداری نموده یعنی درمجموع مالکیت 219 عدد شرکت کوچک را به خود اختصاص داده است. گوگل هم که 20سال بعد یعنی در سال 1998 بنیانگذاری شد و امروز با نام آلفابت شناخته می گردد در طول حدود 11سال 233 کمپانی را خریداری نموده است تا در کنفرانس سالانه خود باز هم شگفتی ساز گردد و از محصولاتی قابل توجه رونمایی کند.

منبع: ایران آنلاین

به "اپل چگونه به غول فناوری تبدیل شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل چگونه به غول فناوری تبدیل شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید