نمایشگاه کتاب سال آینده به شهر آفتاب خواهد رفت؟

به گزارش وبلاگ آپلود، زیرساخت ها در شهر آفتاب در حال آماده شدن است و به گفته بعضی از مسئولان سال آینده می توان نمایشگاه کتاب را در شهر افتاب برگزار کرد.

نمایشگاه کتاب سال آینده به شهر آفتاب خواهد رفت؟

به گزارش وبلاگ آپلود، ماجرای انتقال نمایشگاه ها از سطح شهر تهران به شهر آفتاب از سال گذشته مطرح و شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه مصوبه ای داشت و قرار شد تمامی نمایشگاه های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل گردد اما و اگرهای زیادی در مورد انتقال نمایشگاه ها مطرح است بعضی می گویند که زیرساخت ها لازم فراهم نیست و بعضی نظر عکس دارند و می گویند نمایشگاه های بزرگی در آنجا برگزار گردیده و مسئله ای هم ایجاد نشده و استقبال خوب بوده است.

در امسال قرار بود نمایشگاه کتاب هم در شهر آفتاب برگزار گردد اما بعضی مسئولان تأکید کردند به علت عدم زیرساخت های لازم نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار گردد.

اخباری مبنی به انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب شنیده شد و قرار است یاری هایی از دولت در این زمینه درخواست نمایند. پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران می گوید از ظرفیت حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسات هیأت دولت برای انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب استفاده می گردد. انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب یک مطالبه مردمی است چرا که برگزاری نمایشگاه های مختلف باعث بروز ترافیک، آلودگی هوا و دردسر برای مردم تهران می گردد. باید با استفاده از ظرفیت موجود برای راضی و اقناع دولت استفاده کنیم و از آقای زاکانی هم می خواهیم با توجه به حضورشان در جلسات هیأت دولت این مسائل را با رئیس جمهور مطرح نمایند از مسأله انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب عقب نشینی نمی کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: یکبار نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار گردید و بازدیدنمایندگان زیادی هم داشت، باید نمایشگاه ها به شهر آفتاب منتقل گردد. ما اعلام می کنیم در اردیبهشت سال آینده می توان نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار کرد، البته باید این مکان را هم آماده کنیم تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

بر اساس این گزارش، در مجاورت شهر آفتاب ایستگاه مترو ایجاد شده است تا شهروندان بتوانند به راحتی از نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب استفاده نمایند، همین امر باعث کاهش ترافیک می گردد. خط اتوبوسرانی خاصی هم پیش بینی شده است و بزرگراه هایی که در آن اطراف وجود دارد باعث حمل و نقل آسان می گردد. بعلاوه وجود فرودگاه بین المللی امام در نزدیکی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در حمل و نقل مسافر خارجی تأثیرگذار است و قطعا مسائل ترافیکی و تردد بسیار کمتر از نمایشگاه بین المللی است.

البته مسئولان شهری نگفته اند که نمایشگاه سئول به طور کامل تعطیل گردد و قرار شد که نمایشگاه های پرازدحام در آنجا برگزار نگردد. برگزاری نمایشگاه تخصصی با مخاطب کم مسئله ای ندارد چرا که نمایشگاه های تخصصی باعث بروز ترافیک و ازدحام نمی شوند اما نمایشگاه های پرمخاطب مسائل شدیدی را برای شهروندان ایجاد می نماید. بعلاوه باید زیرساخت های لازم هم در شهر آفتاب فراهم گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نمایشگاه کتاب سال آینده به شهر آفتاب خواهد رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب سال آینده به شهر آفتاب خواهد رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید