میزبانی از مسافران نوروزی در کاروانسرای شمسی اشکذر

به گزارش وبلاگ آپلود، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر از میزبانی کاروانسرای شمسی برای گردشگران و مسافران نوروزی اطلاع داد.

میزبانی از مسافران نوروزی در کاروانسرای شمسی اشکذر

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمود ادیبان، امروز دوشنبه 1 بهمن 97 در این باره گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پس از مرمت و بازسازی کاروانسرای شمسی و واگذاری به بخش خصوصی جهت تجهیز؛ واحد گردشگری - پذیرایی در این مکان راه اندازی خواهد شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر گفت: کاروانسرای شمسی یکی از بناهای تاریخی و ثبتی بخش رستاق شهرستان اشکذر است که در کنار جاده ترانزیتی یزد - تهران روبروی روستای شمسی بنا شده است.

ادیبان اضافه نمود: عملیات مرمتی این اثر از چند سال پیش آغاز شده که پس از انجام مراحل مرمتی و بازسازی قسمتهای تخریب شده وبا توجه به موقعیت بسیار مناسب این بنا درجهت راه اندازی واحد گردشگری با ایجاد زیر ساختهای لازم آماده واگذاری به بخش خصوصی شد و در حال حاضر سفره خانه سنتی در کاروانسرای شمسی راه اندازی شده است.

او تاکید نمود: با توجه به موقعیت بسیار مناسب این اثر و قرار دریافت درکنار جاده اصلی شهرستان اشکذر، این مکان می تواند به عنوان کیوسک گردشگری و اطلاع رسانی شهرستان در زمینه معرفی آثار وابنیه تاریخی وهدایت گردشگران و مسافرین به داخل شهرستان و بازدید از آثار و ابنیه تاریخی قلمداد گردد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر همچنین در ادامه اضافه نمود: روستای شمسی رستاق دارای بافت تاریخی ارزشمندی است که به همت بنیاد مسکن و میراث فرهنگی از جمله بافت تاریخی کوی میراث و آثار ثبتی در این محدوده مانند مسجد حاج حسن صفی، خانه ملانوری، مسجد آب انبار تقی و... مرمت شده است.

منبع: میراث آریا

به "میزبانی از مسافران نوروزی در کاروانسرای شمسی اشکذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی از مسافران نوروزی در کاروانسرای شمسی اشکذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید