مک بوک ایر 15 اینچی شاید سال 2023 عرضه گردد

به گزارش وبلاگ آپلود، بر اساس یک گزارش تازه، اپل روی مک بوک ایر مبتنی بر نمایشگر 15 اینچی کار می نماید که ممکن است در سال 2023 راهی بازار گردد. طبق این گزارش، اگرچه در سال 2023 به احتمال زیاد شاهد رونمایی از این مدل خواهیم بود ولی هنوز در خصوص تاریخ دقیق معرفی آن نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

مک بوک ایر 15 اینچی شاید سال 2023 عرضه گردد

این نخستین باری نیست که شایعه ای در خصوص مک بوک ایر 15 اینچی منتشر می گردد و مثلا سال گذشته خبرگزاری بلومبرگ هم چنین شایعه ای را بیان کرد. البته در آن موقع، خبرگزاری بلومبرگ نوشته بود که اپل در ابتدا قصد داشته چنین مدلی را فراوری کند اما در نهایت مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند این پروژه را کنار بگذارند. اما حالا بر اساس افشای اطلاعات نو، به نظر می رسد اپل تصمیم گرفته توسعه این مدل را از سر بگیرد.

بعلاوه بر اساس ایمیل های داخلی اپل که در جریان شکایت شرکت Epic منتشر شدند، این شرکت حتی در سال 2008 هم قصد داشته مک بوک ایر 15 اینچی فراوری کند ولی در نهایت بر سر فراوری مدل 13 اینچی به توافق رسیده اند. در رابطه با مک بوک ایر 2022 هم طی ماه های گذشته گزارش های زیادی منتشر شده است. در ابتدا به نظر می رسید در انتهای 2021 یا اوایل 2022 شاهد رونمایی از مک بوک ایر نو خواهیم بود ولی اخیرا خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که باید در نیمه دوم 2022 انتظار معرفی این لپ تاپ را داشته باشیم.

گفته می گردد نسل نو مک بوک ایر اگرچه از طراحی نسبتا متفاوت و بدنه مبتنی بر رنگ های مجذوب کننده تر بهره می برد، ولی بار دیگر با نمایشگر 13 اینچی روبرو خواهیم شد. همانطور که احتمالا می دانید، قرار است این لپ تاپ با چیپست M2 راهی بازار گردد. در رابطه با چیپست M2 استفاده شده در مک بوک ایر نو هم گزارش های زیادی منتشر شده و در کل قرار نیست رقیب قدرتمندی برای M1 پرو و M1 مکس باشد بلکه نسبت به تراشه M1 از پردازنده و پردازنده نسبتا قدرتمندتری بهره می برد. مدتی قبل اعلام شد که اپل هر 18 ماه یک بار نسل نو این تراشه ها را معرفی خواهد نمود و این یعنی در سال 2023 شاهد معرفی M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود که گویا مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری شرکت TSMC هستند.

مدت ها قبل بعضی کارشناسان اعلام کردند که دیگر وقت آن رسیده اپل طراحی و میزان مک بوک ایر را تغییر دهد. بعد از مهاجرت این لپ تاپ به تراشه اختصاصی این شرکت، شمار بیشتری از کاربران که قبلا از لپ تاپ های ویندوزی استفاده می کردند، به بهره گیری از آن روی آورده اند. حالا با استفاده از نمایشگر بزرگ تر و طراحی مجذوب کننده تر، این لپ تاپ می تواند سروصدای بیشتری راه بیندازید و به رقیب مجذوب کننده تری برای لپ تاپ های ویندوزی تبدیل گردد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "مک بوک ایر 15 اینچی شاید سال 2023 عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک ایر 15 اینچی شاید سال 2023 عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید