موتور جستجوی تازه گوگل، تغییر بنیادین در دنیای اینترنت

به گزارش وبلاگ آپلود، گوگل مشغول توسعه یک موتور جستجوی کاملاً نو مبتنی بر هوش مصنوعی است. بعلاوه این شرکت روی ویژگی های هوش مصنوعی نوی برای موتور جستجوی فعلی اش کار می نماید.

موتور جستجوی تازه گوگل، تغییر بنیادین در دنیای اینترنت

دیجیاتو نوشت: همکاری مایکروسافت و OpenAI برای آوردن هوش مصنوعی به موتور جستجوی بینگ ظاهراً باعث شده است تا گوگل به سراغ یک موتور جستجوی تازه برود.

گوگل مشغول توسعه یک موتور جستجوی کاملاً تازه مبتنی بر هوش مصنوعی است. بعلاوه این شرکت روی ویژگی های هوش مصنوعی تازهی برای موتور جستجوی فعلی اش کار می نماید.

براساس گزارش نیویورک تایمز، گوگل در مراحل اولیه توسعه این سرویس جستجوی تازه است؛ سرویسی که می خواهد خواسته های کاربران را پیش بینی کند و تجربه بسیار شخصی سازی شده تری ارائه کند. هیچ برنامه زمانی مشخصی برای این موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل وجود ندارد، بااین حال این کمپانی تحت نام رمز مگی (Magi) روی مجموعه ای از قابلیت های هوش مصنوعی تازه برای موتور جستجوی فعلی اش کار می نماید.

قابلیت های هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل

در میان ویژگی های مدنظر گوگل، یک چت بات قرار گرفته است که می تواند به سؤالات مهندسی نرم افزار پاسخ دهد و کد اسنیپت فراوری کند. گوگل بعلاوه مشغول آزمایشی قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد به وسیله گفت وگو با چت بات، در پی موسیقی باشند. ظاهراً گوگل بیش از 160 نفر را مسئول توسعه این چت بات نموده است.

یکی دیگر از ویژگی های تازه که در مراحل توسعه قرار گرفته است، قابلیتی به نام Searchalong برای گوگل کروم است. این ویژگی به یک چت بات اجازه می دهد تا محتوای درون صفحه وب را بخواند و به شما اطلاعات متنی بدهد.

GIFI و Tivoli Tutor از دیگر قابلیت های تازه مدنظر گوگل هستند که به کاربران اجازه می دهند از Google Image Search برای ساخت تصاویر و گفت وگو با یک چت بات برای یادگیری زبان تازه استفاده نمایند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که بسیاری از این ویژگی ها در گذشته به وسیله خود گوگل به نمایش گذاشته شده اند یا اینکه در پلتفرم های دیگری مانند دولینگو وجود دارند.

گفته می گردد گوگل ماه آینده میلادی از Magi برای موتور جستجوی فعلی اش رونمایی می نماید و سپس در پاییز با ویژگی های تازهتری روبه رو می شویم. این احتمال وجود دارد که در جریان رویداد I/O 2023 در 20 اردیبهشت ماه، گوگل از پروژه مگی رونمایی کند. این ویژگی ها ظاهراً ابتدا در اختیار یک میلیون کاربر آمریکایی قرار می گیرد و تا خاتمه 2023، 30 میلیون کاربر به آن ها دسترسی پیدا می نمایند.

منبع: عصر ایران

به "موتور جستجوی تازه گوگل، تغییر بنیادین در دنیای اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور جستجوی تازه گوگل، تغییر بنیادین در دنیای اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید