جاهای دیدنی کانادا ؛ 10 جایی که شبیه رویاست!

به گزارش وبلاگ آپلود، جاهای دیدنی کانادا با دیگر جاهای دیدنی دنیا فرق دارد؛ چون ترکیبی طبیعت بکر و رویایی و ساختمان های چوبی رنگارنگ است. خبرنگاران در این مقاله می خواهد شما را با 10تا از جاهای دیدنی کانادا که شبیه رویاهاست ، آشنا کند. پس معطل نمی کنیم و آغاز می کنیم.

جاهای دیدنی کانادا ؛ 10 جایی که شبیه رویاست!

10. بنف؛ شهری محصور در دل کوهستان ها

Banff یکی از جاهای تماشای کانادا ست که نباید از دستش داد

اولین مورد از جاهای تماشای کانادا شهر بنف است. این شهر در مرکز یک پارک ملی قرار گرفته و از طریق چشم انداز ها کوهستانی احاظه شده است. این شهر به واسطه داشتن مکان ها و فرصت های تفریحی متنوع مثل: سنگ نوردی ، اسکی و دوچرخه سواری، قطب توریستی بسیار محبوبی در کانادا و حتی آمریکای شمالی ست. خیابان بنف که در قلب شهر واقع شده است، میزبان بسیاری از کافه ها، رستوران ها، فروشگاه ها و موزه ها است. معماری مجذوب نماینده و تاریخی این خیابان نگاه بازتماشامایندگان را به خود جلب می نماید و آن ها را یاد زیباترین خاطرات شان می اندازد.

چرا باید به بنف برویم؟

2 علت برای سفر به این شهر تماشای کافی ست: تفریح و گوناگون. هر دو این ها در تمام طول سال ادامه دارد؛ خیابانی زیبا و تماشای در مرکز شهر که شبی رمانتیک و به یادماندنی را برای تان می سازد.

9. سنت جان؛ رنگین کمانی پهن شده بر روی زمین

نمایی فوق العاده از شهر رنگارنگ St. Johns

سنت جان بزرگ ترین شهر استان و رنگارنگ ترین شهر جهانست! معمولا شهرها و خانه های رنگارنگ و سرزنده را در منطقه ها گرمسیر و آفتابی می بینید، اما در شهر سنت جان که هوایی سرد و خنک دارد، ساکنین شهر از رنگ آمیزی خانه های شان دست نمی کشند. از جاذبه های دیگر شهر باید به فرهنگ زنده، گالری های فراوان و موزه هایش اشاره نمود. طبیعت بکر و دست نخورده منطقه این فرصت را به بازدید نمایندگان داده تا به فعالیت های متنوعی بپردازند.

پاپی پارک یکی از بزرگ ترین پارک های شهری کاناداست و امکانات متنوعی از جمله زمین های گلف، مسیرهای اسکی و پیاده روی، فضاها و چشم انداز ها متنوع و دشت هایی پوشیده شده با گیاهان متنوع در اختیار توریستان قرار می دهد. پارک بنرمن هم یک استخر شنا و زمین بیس بال دارد و در طول سال میزبان رویدادها و جشنواره های مختلفی است.

چرا باید به سنت جان برویم؟

سنت جان یک مقصد مجذوب نماینده است. معماری خاص با فرهنگ غنی، محیطی برای پرداختن به توریستی طبیعی و فرهنگی نخبه گرا که آرامش و لذت را در کنار هم جمع نموده است. سنت جان شهری تماشای است و یکی از برترین جاهای تماشای کانادا به شمار میرود که باید حداقل یک بار در طول زندگی دیدش.

چه زمانی به سنت جان برویم؟

سنت جان تابستان های گرم و زمستان های ملایمی دارد. این شهر در تمام طول سال خالی از تفریح نیست و همواره چیزی دارد که غافل گیرتان کند. در یک کلمه سنت جان زنده و پرجنب وجوش و عاشقانه است. فرهنگ حاکم بر شهر جوی آرام و دل پذیر برای تان به ارمغان می آورد.

8. هتل گلیس؛ کاخ یخی پادشاهان کانادا

Hotel de Glace هتلی یخی برای تمام فصول سال

اگر بگوییم زیباترین هتل یخی جهان، به هیچ وجه اغراق ننموده ایم! یخ هایی شیشه ای شکل که دلفریبی این هتل را دوچندان نموده است. موقعیت مکانی هتل تنها چند دقیقه با مرکز شهر کبک فاصله دارد و هنگام ورود به آن با نوشیدنی های سرد و گرم و لیوان های یخی از شما استقبال می نمایند. اتاق های هتل به کیسه های خواب گرم و نرم مجهزاند که به مسافران این اطمینان را می دهد، شبی دلچسب و گرم و نرم را روی تخت خواهند گذراند.

چرا باید به هتل گلیس برویم؟

از زمان بازگشایی در سال 2001 میلیون ها بازتماشاماینده از این هتل تماشا نموده اند، افرادی که قصد ماندن در هتل برای شب را ندارند می توانند به بازدید تندیس های یخی بروند و خیره معماری شگفت انگیز هتل بشوند.

7. تنگه هافنر؛ بهشتی محبوس در دل سنگ و یخ

Haffner Creek صخره ای یخی که ورزشکاران عاشقش هستند

هافنر از جاهای تماشای کانادا از نوع طبیعیش است. تنگه ای در پارک ملی کوتنای و جزو میراث جهانی یونسکو. مکانی بی نظیر و دست نخورده که کوهنوردها، یخ نوردها، سنگ نوردها و عکاس ها را مثل آهن ربا از سراسر جهان به خودش می کشد.

تنگه خیره نماینده هافنر مقصد ایده آل عاشقان آدرنالین است. دیوارهای سنگی پر شیب که برترین سنگ نوردها را هم بهد چالش می کشد. بازدید نمایندگان در اولین لحظه مجذوب ستون های یخی خیره نماینده و غار باستانی متعلق به دوره غارنشینی می شوند. استلاکتیتهای بسیار بزرگ از سقف آویزان شده و هر لحظه فکر می کنید که نکند الان به زمین بخوزند.

چه زمانی به تنگه هافنر برویم؟

زمستان برترین موقع برای بازدید از ستون ها و آبشارهای یخی فوق العاده زیبای این تنگه است، آن را از دست ندهید!

6. پتیت چامپلین، از جاهای تماشای کانادا که شبیه رویاست

Petit-Champlain خیابان زیبا در کبک

شهر کبک در طول زمستان پوشیده از برف می گردد و هزاران چراغ زیبا و تزیینی در جای جای آن نصب می شوند. این چراغ ها شهر را تبدیل به یک رویا و خواب می نمایند و گاهی فکر می کنید در خواب تان در حال راه رفتن هستید.

محله پتیت چامپلین زیباترین و محبوب ترین نقطه شهر است. بازتماشاماینده ها به این جا می آیند تا از معماری تاریخی، خیابان های سنگ فرش شده و نقاشی های تزیینی اش تماشا نمایند. جدا از همه این ها قدیمی ترین مرکز خرید در کل قاره نیز در این شهر است که ویژگی خاصی به آن بخشیده.

چرا به پتیت چامپلین برویم؟

به یک علت مهم! پلکان بریکنک پیاده روی محله است. پلکانی که در سال 1635 میلادی ساخته شد. این پلکان قدیمی ترین پلکان شهر کبک است، اما خودش خیلی مهم نیست بلکه چشم انداز ای که می سازد آن را پر اهمیت نموده است. در بالای آن چشم انداز ای پانوراما از شهر قدیمی کبک پدیدار می گردد که تا ابد در خاطر شما ثبت خواهد شد. علاوه بر تمام ساختمان های تاریخی و مهم، فروشگاه های بوتیک کوچک، کافه ها، و رستوران های متنوع نیز مردم را برای تماشا از این محله به سمت خودش می کشد.

5. غارهای یخی؛ جهانیی اسرار آمیز در دل یخ ها

Ice Caves یکی از جاهای تماشای کانادا

سرزمین برف و یخ ابدی. در منطقه های مانند شکاف یخی بومینگ، غارهای یخی ممکن است خطری جدی نیز محسوب شوند و تنها برای افراد حرفه ای قابل دسترس خواهند بود. یخ درون این غارها همانند کریستالی شفاف محیط را احاطه نموده و چشم انداز ها شگفت انگیزی در آن ها یافت می گردد که نفس ها را در سینه حبس می نماید. تنها غارنوردان و یخ نوردان حرفه ای می توانند از این دیوارهای یخی به خصوص را صعود نمایند، چون کوچک ترین اشتباه می تواند آنان را به اعماق این شکاف های یخی بیاندازد و زیباترین جاذبه های تماشای طبیعت کانادا را برای شان به کابوسی وحشتناک تبدیل کند.

چرا به غارهای یخی برویم؟ زیرا غارهای یخی بسیار متنوعی در این منطقه پیدا می گردد که بیش تر آن ها قابل دسترس است، پس زیپ کاپشن های خود را سفت کنید و آماده رفتن شوید!

4. سفر با کشتی تفریحی در دریاچه واترتون؛ شناور در طبیعتی سحر انگیز

Waterton Lake Cruise جایی که زمین و آسمان و کوهستان در کانادا باهم دیدار می نمایند

این دریاچه فوق العاده زیبا و کوهستانی با جنوب آلبرتای کانادا و مونتانا در آمریکا هم مرز است. پارک ملی دریاچه های واترتون به خاطر این دریاچه شگفت انگیز و طبیعت وصف ناپذیر اطرافش نامگذاری شده است. بازتماشامایندگان می توانند سفری با یک کشتی تفریحی، تاریخی، و هیجان انگیز روی دریاچه داشته باشند و از سواحل دریاچه و طبیعت دست نخورده اش لذت ببرند. شهر واترتون در کنار سواحل دریاچه است و تمامی امکانات مورد احتیاج بازتماشامایندگان در آن جا پیدا می گردد.

چرا به دریاچه واترتون برویم؟ منطقه ها اطراف واترتون در یونسکو ثبت شده اند و تحت حفاظت دولت کانادا و این نهاد بین المللی اند. به همین خاطر تنوعی بی نظیر از جمله چمنزارهای فراوان، پارک های پوشیده از درختان صنوبر، جنگل های آلپی، توندراهای آلپی و دریاچه های کوچک آب شیرین است. آیا با تمام این اوصاف هنوز هم قصد سفر به واترتون را ندارید؟!

3. کوه آسگارد ؛ صعود از اسطوره ی طبیعی کانادا

تماشای Mount Asgard را در کانادا از دست ندهید

کوهی بسیار زیبا که از برج های صخره ای دوقلو به ارتفاع 2015 متر تشکیل شده و در پارک ملی آئویوتوک واقع شده است. این جا یکی از زیباترین جاذبه های تماشای طبیعت کانادا است. نام این کوه از اساطیر اسکاندیناوی برگرفته شده، جایی که آسگارد را پادشاه تمامی خدایان می دانند. مردم بومی به آن سیوانیتیروتینگواک می گویند. این پارک ملی جایی فوق العاده با چشم انداز ها و طبیعتی بکر است. قله های مرتفع و آرامش عجیب حاکم بر کوهستان، بازدید از آن را لذت بخش تر می نماید.

چرا به کوه آسگارد برویم؟ دسترسی به این ناحیه سخت است و به همین علت امکانات توریستی بسیار اندکی در منطقه وجود دارد. تنها یک محل کمپ رسمی برای بازتماشامایندگان در این منطقه وسیع یافت می گردد! شما می توانید تورهای 10 تا 16 روزه در تابستان و زمستان از مبدا شهرهای پانگنیرتونگ و ایکالوییت برای بازدید از این ناحیه رزرو کنید.

2. دریاچه مورین و پارک ملی بنف؛ این دسکتاپ ویندوز نیست!

Moraine Lake, Banff National Park از جاهای تماشای کانادا

مشهورترین و چشم نوازترین دریاچه در دره ای بنام 10 قله و در ارتفاع هزار و 885 متری واقع شده است. معروفیت دریاچه به خاطر رنگ آبیش و طبیعت پیرامون فوق العاده اش است. این جا نه تنها یکی از زیباترین جاذبه های تماشای طبیعت کانادا که جزو زیباترین های جهانست و تصویرش دسکتاپ رسمی ویندوز است.

کوه های بلند با قله هایی پوشیده از برف آرامشی که به دنبالش هستید را برای تان فراهم می نمایند. مسیرهای پیاده روی و کوه پیمایی بسیار زیادی در این منطقه از طریق میلیون ها توریست طی شده اند.

چرا باید دریاچه موراین را ببینیم؟ از آن جایی که این دریاچه یکی از معروف ترین جاذبه های تماشای طبیعت کانادا است، بسیاری از آژانس های توریستی برنامه های پیاده روی و طبیعت گردی را برای این منطقه برنامه ریزی می نمایند و امکانات مورد احتیاج بازتماشامایندگان را در اختیارشان می گذارند.

1. آبشار نیاگارا؛ آب، آب و آب، تمام جاذبه های تماشای طبیعت کانادا

Niagara Falls نامی که همواره آن را با زیبایی به یاد می آوریم

این معروف ترین آبشار جهان در مرز کانادا با آمریکا واقع شده است. جاذبه طبیعی ای که از 3 آبشار تشکیل شده و در سرزمین های کانادا و آمریکا گسترده شده اند. آبشار نیاگارا سالانه میلیون ها توریست را به این منطقه می کشاند. بعلاوه از آن به عنوان منبعی عالی برای فراوری انرژی برق آبی استفاده می گردد که با توجه به حجم زیاد آب فرو ریخته از آن توجیه پذیر است.

چرا از آبشار نیاگارا تماشا کنیم؟

چون بزرگ ترین آبشار جهانست و امکانات رفاهی فراوانی در اطرافش وجود دارد و می توان از چشم انداز فوق العاده آن نیز نهایت لذت را برد.

چه زمانی به آبشار نیاگارا برویم؟

هر زمان از سال می توان از آن تماشا کرد. چشم انداز آبشار در تمامی فصول فوق العاده است، اما معمولا تابستان ها بسیار شلوغ می گردد.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "جاهای دیدنی کانادا ؛ 10 جایی که شبیه رویاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی کانادا ؛ 10 جایی که شبیه رویاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید