طرز تهیه آبنبات چوبی خانگی ساده رنگی

به گزارش وبلاگ آپلود، آبنبات چوبی (انگلیسی: Lollipop ) نوعی فراورده قندی است که از یک شیرینیِ آب نبات سخت یا یخ تشکیل شده و بر روی چوبی کوچک یا امثال آن نصب گشت و برای مکیدن یا لیسیدن و در نظر گرفته شده است. آبنبات های چوبی در بسیاری از طعم ها و اشکال مختلف در بازار دسترس هستند، اما از آنجایی که مصرف کنندگان اصلی آبنبات ها بچه ها هستند، بهتر است دست به کار شوید و در خانه خودتان این خوردنی را تهیه کنید. پس در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه آبنبات چوبی شفاف و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه آبنبات چوبی خانگی ساده رنگی

طرز تهیه آبنبات چوبی خوراکی برای بچه ها

مواد لازم در طرز تهیه آبنبات چوبی در خانه
شکر200 گرم (1 پیمانه)
آب100 گرم (1/2 پیمانه)
گلوکز100 گرم (1/2 پیمانه سرخالی)
اسانسچند قطره (به دلخواه)
رنگ خوراکیبه میزان لازم
جوهر لیمو نوک قاشق مرباخوری (قابل حذف)

آموزش آبنبات چوبی خانگی

  • شکر و آب و گلوکز را در شیر جوش ریخته یک دور به آرامی هم بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • دیگر مواد را هم نزنید و اجازه دهید تا بجوشد و به دمای 150 درجه برسد؛ اگر دماسنج ندارید روی حرارت میانه، 20 دقیقه طول میکشد تا به دمای 150 درجه برسد.
  • سپس اسانس و رنگ دلخواه را اضافه کنید.
  • برای اینکه آبنبات شکرک نزند، میتوانید کمی جوهر لیمو به مواد اضافه کنید.
  • در آخر برای مطمئن شدن از آماده شدن آبنبات، میزانی از آبنبات را درون آب سرد بریزید، اگر سفت شد آبنبات شما حاضر است.
  • سپس مواد را داخل قالب ریخته و به دلخواه ترافل های رنگی را روی آبنبات بپاشید.
  • 30 دقیقه بعد آنها را از قالب جدا کنید. (اگر قالب آبنبات ندارید میزانی از مواد را درون سینی استیل یا روی کاغذ روغنی بریزید و برای چوب آن از سیخ چوبی یا خلال دندان بهره ببرید. (پس از گذشت 30 دقیقه سینی را روی سطح کار بکوبید آبنبات ها به راحتی جدا می شوند)

نکات مهم در تهیه آبنبات چوبی رنگی

✔ استفاده از گلوکز باعث براق و شفاف شدن آبنبات می گردد و این ماده در تمام لوازم قنادی ها با قیمت بسیار مقرون به صرفه موجود است.

✔ اگر آبنبات زیاد روی حرارت بماند، تلخ می گردد.

✔ اگر اسانس زیاد بریزید هم تلخ می گردد! پس به یک الی 2 قطره اکتفا کنید.

✔ وقتی شربت آبنبات را از روی حرارت بر می دارید به سرعت آغاز به سفت شدن می نماید، اگر نتوانستید به سرعت عمل کنید، می توانید مایع را دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید تا روان گردد.

✔ در طرز تهیه آبنبات چوبی میوه ای، شما می توانید چند تکه میوه در قالب بیاندازید و به آرامی مواد آبنباتی را روی آنها بریزید تا ببندد.

✔ طرز تهیه آبنبات چوبی روی کیک های تولد هم به همین صورت است، پس می توانید از این آبنبات ها برای تزیین کیک هم بهره ببرید.

✔ برای تهیه آبنبات چوبی شکلاتی هم، شما می توانید به جای اسانس، یک تکه کوچک شکلات کاکائویی به مواد اضافه نموده و آن را به خوبی حل کنید تا آبنبات خانگی شما طعم کاکائو بگیرد.

تهیه آبنبات چوبی با گل طبیعی

فیلم تهیه آبنبات چوبی خانگی ساده

https://angize.com/wp-content/uploads/2021/01/107534927-2765309037125812-4798254510267813803-n.mp4

سخن آخر

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. این دستور، یک دستور مطمئن و عالی است که با استفاده از آن و با خیال راحت می توانید برای فرزندانتان آبنبات تهیه کنید. لطفا در صورت استفاده از این رسپی، نظرات و نتایج کار را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

بعلاوه اگر در پی دستورهای خانگی تهیه تنقلات سالم برای بچه ها هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب طرز تهیه باسلوق با شیره انگور به 2 روش اصلی و سنتی را هم حتما از نظر بگذرانید.

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه آبنبات چوبی خانگی ساده رنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آبنبات چوبی خانگی ساده رنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید