سفال های ساسانی و اشکانی در گورستان باستانی اسب ریسه گیلان کشف شد

به گزارش وبلاگ آپلود، سرپرست کاوش در گورستان باستانی اسب ریسه از کشف سفال های دوره تاریخی ساسانی و اشکانی، اشیا مفرغی و تعداد معدودی سفال متعلق به عصر آهن در گورستان باستانی اسب ریسه استان گیلان اطلاع داد.

سفال های ساسانی و اشکانی در گورستان باستانی اسب ریسه گیلان کشف شد

مجید کوهی، سرپرست کاوش در گورستان باستانی اسب ریسه اعلام نمود که در گورستان تاریخی اسب ریسه گیلان، سفال های تاریخی متعلق به دوران ساسانی، اشکانی و عصر آهن کشف شده است.

به گفته کوهی، یافته های سطحی نشان می دهد از دوران عصر آهن و تاریخی نیز در این محوطه آثاری وجود دارد؛ این در حالی است که تا به امروز از دوره اسلامی آثاری به دست نیامده است.

تفاوت این محوطه تاریخی با سایر منطقه ها تاریخی و گورستانی در استان گیلان و شمال کشور، در وجود گوردخمه های افقی بر صخره ها است.

کوهی اعلام نمود:

در جریان کاوش اخیر ساختار معماری در دامنه صخره ها که با استفاده از سنگ های رودخانه ملات گل ساخته شده اند، شناسایی شد.

در این کاوش ها، یک گور تاریخی باز شد که متاسفانه به رغم وجود اسکلت کامل، هیچ آثاری وجود نداشت که بتوان با توجه به آن، دوره تاریخی گور را شناسایی کرد.

در دامنه صخره نیز گورهایی به شکل پلکانی وجود دارد که ایجاد تراشه هایی در فضاهای اطراف این گورها نشان داد در این محل هم دیوارها و اتاق هایی وجود دارد که احتمالا با قبور مرتبط بوده اند.

این باستان شنشاس در ادامه گفت:

کوشش کردیم بر اساس منایع اقتصادی و امکانات داده های هرچند اندکی را از این محوطه به دست آوریم تا شاید در آینده با کاوش های گسترده و دقیق اطلاعات بیشتری به دست آید.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "سفال های ساسانی و اشکانی در گورستان باستانی اسب ریسه گیلان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفال های ساسانی و اشکانی در گورستان باستانی اسب ریسه گیلان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید