رادیو جوان با 2 مجری تلویزیون به استقبال چالش می رود

به گزارش وبلاگ آپلود، شبکه رادیویی جوان در شب های پاییز برنامه های چالشی دادرسانه و جوان شهر را با اجرای کیا داوود اسفندیاری و محمد دلاوری پخش می نمایند.

رادیو جوان با 2 مجری تلویزیون به استقبال چالش می رود

شرایط پاییز، فصل درس و مدرسه با روزهای بلند و شب های کوتاه با زمستان، بهار و تابستان متفاوت است؛ سال جاری هم به علت شیوع ویروس کرونا مدارس و دانشگاه ها و مراکز تفریحی تعطیل شده اند و چون نوجوانان وجوانان ـ که مخاطبان هدف شبکه جوان هستند ـ عمدتا در خانه به سر می برند و معمولا برای بخش عمده ای از وقت شان برنامه خاصی ندارند، بنابراین رسانه رادیو می تواند قسمتی از این زمان را با برنامه هایی مناسب و متناسب که بر اساس پژوهش ها باید بیشتر سرگرم نماینده باشند، در اختیار بگیرد.

علی رضا مقصودی، مدیر شبکه رادیویی جوان با اشاره به راه کارهای این ایستگاه رادیویی برای جذب مخاطب در دوره ای که افراد کمتر سراغ رادیو می فرایند و بیشتر به فضای مجازی یا تلویزیون گرایش دارند، به وبلاگ آپلود گفت: به رغم افزایش کمی و کیفی رسانه های صوتی، تصویری، مکتوب و ... شبکه رادیویی جوان در حوزه های مختلف مانند اطلاع رسانی، آموزشی و تفریحی در سال های اخیر توانسته است خود را به عنوان رسانه قابل احترام و گاه خلاق و پیشتاز معرفی کند. این شبکه با درک شرایط روز و شناخت این نکته که جنس و نوع پیغام، وسیله ارتباطی وموقعیت دریافت نماینده پیغام، مدام درحال تحول است، گام به گام با مخاطبان خود حرکت می نماید و اگرچه از کم و کیف حضور مخاطبان خود رضایت دارد، اما کوشش می نماید در این راستا از قدرت و قابلیت رسانه های تصویری و مشخص، فضای مجازی و حتی رسانه های مکتوب غافل نگردد و هیچ گاه در موضع انفعال قرار نگیرد.

رادیوجوان مسئولان را به چالش می کشد

مقصودی اضافه نمود: یکی از موضوعاتی که این روزها در فضای مجازی و رسانه ای کشور زیاد به چشم می خورد، پفراینده های فساد است که سوالات و ابهامات بسیاری را برای جوانان ایجاد نموده است؛ این واقعیت که فساد مالی در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد، قابل انکار نیست. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. پس از انقلاب، مبارزه با فساد همیشه از شعارها و ستاره راهنمای عملکرد مسئولان بوده و موفقیت های چشمگیری نیز به دست آمده است. در شرایط کنونی کشور که مبارزه با فساد از خواسته های اصلی معترضان و مسئولان قوای سه گانه است، شبکه رادیویی جوان بر آن شد تا با فراوری و ساخت برنامه دادرسانه به بازخوانی، آنالیز زوایای مختلف و فرایند و فرجام بعضی از پفراینده هایی که عمدتا جوانان در آن ها درگیر و یا پیگیر هستند، بپردازد.

او با اشاره به این که دادرسانه شنبه شب ها ساعت 21 به روی آنتن می رود، اضافه نمود: با توجه به سابقه اجرای آقای کیا داوود اسفندیاری در برنامه های مالی تلویزیون و هوشمندی ایشان در مواجهه با مسوولان و مهمانان برنامه، اجرای این برنامه را به ایشان واگذار نموده ایم؛ همچنین یک برنامه چالشی دیگری را روانه آنتن نموده ایم که اجرای آن را محمد دلاوری بر عهده دارد؛ جوان شهر برنامه ای گفتگومحور است که با حضور کارشناسان، چهره های برتر و نخبگان جامعه ایران به آنالیز نیازهای روز جامعه ایران، ناگفتنی ترین مسائل جوانان و موضوعات اجتماعی این روزها که دغدغه های جوان است، می پردازد.

تاکید رادیوجوان بر فراوری برنامه های تعاملی و حضور در فضای مجازی

علی رضا مقصودی که در شهریور ماه سال جاری مدیر شبکه رادیویی جوان شده است، ادامه داد: برای سرگرمی مستمعین رادیو جوان بازی باز و مسابقه مردم که مسابقه هایی تعاملی هستند را برای فصل جدید تدارک دیده ایم؛ این دو مسابقه جدید که در ماه مهر به جدول پخش رادیو جوان اضافه شده اند، به دلیل برخورداری از بخش های طنز و سرگرم نماینده می توانند بخشی از مخاطبان شبکه جوان را در شب های بلند فصل پاییز با خود همراه نمایند.

این مدیر رادیو درباره یکی دیگر از برنامه های رقابتی رادیوجوان گفت: چوب خط هم یکی دیگر از مسابقه های سرگرمی رادیو جوان است که با سوالات طنز درباره محیط زیست ایران، گونه های جانوری و گیاهی، گردشگری و تاریخ ایران کوشش می نماید تا ایران شناسی را برای مخاطب رادیوجوان جذاب و شنیدنی تر کند؛ در این برنامه دنبال سوژه هایی هستیم که کمتر شناخته شده است و برخلاف بیشتر مسابقه های رادیویی و تلویزیونی که سوالات شبیه به هم می پرسند، سوالات کمتر شنیده شده را مطرح می کنیم که قابلیت طنز هم دارد.

مدیر رادیو جوان ادامه داد: برنامه سرگرم نماینده، جذاب و تعاملی بازی باز به گونه ای طراحی شده است که همراهان رادیوجوان می توانند همزمان با شنیدن رادیو، با گوشی همراه شان بازی نمایند، امتیاز کسب نمایند و برنده شوند. این اتفاق برای اولین بار در ایران رخ می دهد که مستمعین رادیو همزمان با شنیدن یک برنامه، به صورت برخط در اپلیکیشن برنامه به رقابت با یکدیگر بپردازند.

وی با اشاره به اینکه پیش فراوری این برنامه هفت ماه طول کشیده است، اعلام کرد: در این مدت مشغول طراحی مسابقه، ساخت اپلیکیشن و برطرف نواقص آن بوده ایم. اپلیکیشن برنامه در چند مرحله نوشته و نسخه بتای آن آزمایش شده است و در حال حاضر نسخه نهایی با عنوان رادیو بازی با کمترین خطا و حجم کم منتشر شده است. البته در بروزرسانی های بعدی بازی های بیشتری به نرم افزار اضافه خواهد شد.

مقصودی با اشاره به بخش های مهم برنامه بازی باز اضافه نمود: در بخش آنلاین، مجری برنامه بخش هایی را که بیشترین رأی توسط مستمعین گرفته باشند، باز می نماید و همزمان همه شرکت نمایندگان در مدت محدودی فرصت دارند به سوال ها پاسخ بدهند و بازی ها را به اتمام برسانند. برای بخش آفلاین مسابقه بازی باز نیز یک بازی رادیویی ـ پازلی طراحی شده است که می تواند برای مخاطب جذاب باشد. مخاطبان برای شرکت در مسابقه بازی باز کافی است که عبارت رادیو بازی را در کافه بازار و یا پلی استور جستجو نمایند و بعد آیکون بازی باز یا رادیو بازی را انتخاب و آن را نصب نمایند. همچنین نسخه ios بازی نیز در دست ساخت است.

مسابقه مردم هم یک مسابقه جدید است که قرار است به زودی روانه آنتن رادیو جوان گردد. این برنامه نیز یک اپلیکیشن دارد که مستمعین می توانند با نصب آن و ایجاد یک پروفایل شخصی، در برنامه شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رادیو جوان با 2 مجری تلویزیون به استقبال چالش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو جوان با 2 مجری تلویزیون به استقبال چالش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید