دهک بندی یارانه ها شناور شد

به گزارش وبلاگ آپلود، بعضی از مشمولان یارانه نقدی می گویند ماه قبل یارانه گرفته اند اما این ماه یارانه آنها حذف شده است. بعضی دیگر هم از کاهش 100 هزار تومانی مبلغ یارانه خود خبر داده اند. ماجرا چیست؟ آیا خطایی در واریزها اتفاق افتاده و یا این رویه نو دولت است؟

دهک بندی یارانه ها شناور شد

به گزارش تجارت نیوز، نقدها درباره واریز یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و بعضی معتقدند دولت در واریز یارانه آنها خطا نموده است. چون این مبلغ برای بعضی کلا واریز نشده و برای بعضی دیگر کمتر از ماه های قبل واریز شده است.

پیگیری ها از سازمان های متولی نشان می دهد این تغییرات در واریز مبلغ یاری معیشتی دولت ناشی از خطا نیست. بلکه دهک بندی افراد تغییر نموده و بعضی وارد دهک های بالاتر شده اند و مبلغ یارانه آنها تغییر نموده است.

آنگونه که پیگیری های نشان می دهد، وزارت رفاه از این پس دست کم هر شش ماه یکبار، فهرست دهک های درآمدی و شهروندان یارانه بگیر را به روز رسانی می نماید. از طرف دیگر گفته می گردد که دهک درآمدی افراد شناور است و این احتمال وجود دارد که در هر آنالیز دهک درآمدی خانوارها جابجا گردد و مبلغ یارانه ای که آنها دریافت می نمایند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

با این وضع دور از انتظار نیست که در نتیجه این اتفاق، موقعیت مکانی شماری از شهروندان در جدول دهک های درآمدی طوری تغییر کند که بعضی افراد از دهک های پایین درآمدی به سمت دهک های بالا حرکت نمایند و یا مبلغ یارانه آنها کمتر گردد و یا وارد دهک دهم شوند و یارانه آنها حذف گردد.

بعلاوه ممکن است دهک درآمدی افراد به سمتی شیفت کند که یارانه آنها افزایش پیدا کند و یا جزو دهک های مشمول یارانه قرار بگیرند.

با این حساب می توان گفت بر خلاف یارانه های قبل که فهرست ثابتی داشت، این بار فهرست ثابتی وجود ندارد و امکان تغییر دهک ها وجود دارد و یا به عبارتی، دهک های درآمدی خانوار شناور است.

منبع: فرارو

به "دهک بندی یارانه ها شناور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهک بندی یارانه ها شناور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید