دستور بی سابقه فرماندار ایالت مینه سوتا برای سرکوب اعتراضات

به گزارش وبلاگ آپلود، فرماندار ایالت مینه سوتا با صدور فرمانی که به گفته خودش بی سابقه است، کلیه نیروهای گارد ملی آمریکا که در این ایالت مستقر هستند را برای سرکوب اعتراضاتی که در این ایالت پس از قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس شکل گرفته است، فراخواند.

دستور بی سابقه فرماندار ایالت مینه سوتا برای سرکوب اعتراضات

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آپلود، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، تیم والز فرماندار ایالت مینه سوتا روز شنبه در یک نشست خبری درباره اعتراضاتی که طی روزهای اخیر در این ایالت در جریان بوده است، گفت که تمامی نیروهای گارد ملی آمریکا که در ایالت مینه سوتا مستقر هستند را برای مهار اعتراضات فراخوانده است.

فرماندار ایالت مینه سوتا با تأکید بر اینکه فراخوان کلیه نیروهای گارد ملی یک فرمان بی سابقه در تاریخ این ایالت است، مدعی شد: اوضاع در مینیاپولیس دیگر به هیچ وجه ارتباطی با قتل جورج فلوید ندارد. مسئله اکنون به حمله [معترضان] به جامعه مدنی مربوط می شود.

وی در ادامه گفت که ارتش آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور از لحاظ اطلاعاتی -مشخصاً از طریق رصد کردن ارتباطات معترضان- از نیروهای مستقر در ایالت مینه سوتا برای کنترل اوضاع حمایت می کنند.

خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز تعداد نیروهای گارد ملی آمریکا مستقر در ایالت مینه سوتا را 13000 نفر برآورد کرده است.

فرماندار ایالت مینه سوتا در بخش دیگری از اظهاراتش در نشست خبری امروز گفت که طی 24 ساعت گذشته دو تماس تلفنی با مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور داشته و در خصوص اعتراضات اخیر با آنها مصاحبه کرده است.

جمعه شب یک خبرنگار شبکه خبری ان بی سی گزارش داد که با دستور سرویس مخفی آمریکا، کاخ سفید به دلیل تظاهرات معترضان به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که هفته گذشته در ایالت مینه سوتا به گونه ای وحشیانه توسط یک افسر پلیس به قتل رسید، به حالت تعطیلی موقت درآمده است.

برخی رسانه های آمریکایی نیز گزارش دادند که معترضان در پارک لافایت در نزدیکی کاخ سفید تجمع کرده و با نیروهای سرویس مخفی آمریکا درگیر شده اند.

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تا به امروز چندین بار به صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است.

ترامپ ساعاتی پیش در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه شب گذشته شخصاً شاهد اعتراضات گسترده در اطراف کاخ سفید بوده است، تأکید کرد که اگر معترضان از فنس های کاخ سفید عبور می کردند، با شوم ترین سلاح های از آنها استقبال می شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دستور بی سابقه فرماندار ایالت مینه سوتا برای سرکوب اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور بی سابقه فرماندار ایالت مینه سوتا برای سرکوب اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید