در حال حاضر بستر بازگشایی دستکند ارزانفود در دو کارگاه فراهم است

به گزارش وبلاگ آپلود، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، در حال حاضر بستر بازگشایی دستکند ارزانفود در دو کارگاه فراهم است.

در حال حاضر بستر بازگشایی دستکند ارزانفود در دو کارگاه فراهم است

علی خاکسار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر بازگشایی دستکند سامن و دستکند ارزانفود یکی از اولویت های مهم میراث فرهنگی همدان بوده، افزود: متاسفانه به علت عدم تخصیص اعتبار به موقع، تا به امروز پیروز به بازگشایی این دو جاذبه ارزشمند گردشگری نشده ایم.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه های بازسازی، مواد و مصالح و تامین نیروی انسانی نیز به عدم بازگشایی دستکند ارزانفود دامن زده، اظهار کرد: در حال حاضر بستر بازگشایی این شهر زیرزمینی در دو کارگاه فراهم است.

خاکسار با اشاره به اینکه این دو کارگاه 70 تا 80 درصد آماده بازگشایی است، اظهار کرد: علاوه بر این اگر اعتباراتی که از امور پایگاه ها درخواست نموده ایم به موقع اختصاص یابد در ارزانفود هزینه می گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان افزود: ورودی و خروجی دستکند ساماندهی شده است، بعلاوه ساختمانی برای معرفی و استقرار عوامل انسانی ساخته شده که 90 درصد پیشرفت دارد و یکی از ورودی های اصلی مجموعه نیز از همین مکان تعبیه شده است.

وی توضیح داد: اگر سال جاری اعتبارات سال 1401 در مرداد یا اوایل شهریور تخصیص پیدا کند این مجموعه سال جاری راه اندازی می گردد، از طرفی برای تجهیز و راه اندازی فاز اول دستکندهای سامن و ارزانفود دو میلیارد تومان پیشنهاد داده ایم اما تا به امروز خبری نشده است.

خاکسار در خاتمه مطرح نمود: مدیر کل میراث فرهنگی همدان برای دیگر دستکندهای استان ردیف بودجه ای را پیشنهاد داده است که اگر تخصیص یابد پیشرفت خوبی در تجهیز و راه اندازی دستکندهای استان صورت میگیرد.

منبع: همگردی

به "در حال حاضر بستر بازگشایی دستکند ارزانفود در دو کارگاه فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حال حاضر بستر بازگشایی دستکند ارزانفود در دو کارگاه فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید