الحاقات اضافی در مسیر ثبت جهانی هگمتانه تا 45 روز آینده حذف گردد

به گزارش وبلاگ آپلود، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، الحاقات اضافی در مسیر ثبت جهانی هگمتانه تا 45 روز آینده حذف گردد.

الحاقات اضافی در مسیر ثبت جهانی هگمتانه تا 45 روز آینده حذف گردد

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در جلسه ثبت جهانی هگمتانه اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان و شهرداری با نظر کارشناسی میراث فرهنگی، زیباسازی و ساماندهی محدوده ثبت جهانی و تردد خودروها با ایجاد معبر و دسترسی تازه را ظرف یک ماه تا 45 روز آینده اجرایی نمایند.

وی با بیان اینکه دستگاه های ذیربط تا اواخر اردیبهشت فرصت دارند نظر میراث فرهنگی را اعمال نموده و اقدامات اصلاحی در محدوده ثبت را اجرایی نمایند، اضافه نمود: ثبت جهانی نباید خللی در فرآیند زندگی روزمره مردم ایجاد کند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر ساماندهی بازارچه میوه و تره بار در عرصه هگمتانه اظهار کرد: ثبت جهانی هگمتانه بسیار مهم است و با توجه به قدمت و سبقه تاریخ و تمدن همدان باید جز نخستین آثاری می بود که ثبت میشد.

وی با اعلام اینکه برای ثبت جهانی همدان همه دستگاه ها باید پای کار بیایند، توضیح داد: فضای بصری دور میدان امام (ره) باید ساماندهی و ساختمان ها متحدالشکل شوند. بعلاوه باید این بناها بگونه ای بازسازی شوند تا در اثر فرسایش زمانی آسیب نبینند. بنابراین باید بودجه خوبی برای این موضوع در نظر گرفته گردد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه پس از افتتاح شهرک بنکداران، راسته حسین خانی باید به سمت عرضه صنایع دستی و سوغات همدان برود، گفت: خیابان اکباتان نیز باید تغییر کاربری دهد و به عرضه صنایع دستی و سوغات تبدیل گردد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه برای ثبت جهانی به همکاری و هم افزایی بین تمام دستگاه ها احتیاج است، اعلام کرد: جلساتی برای بازاریان برگزار گردد تا توجیه شوند تغییر رویکرد، ثبت جهانی و تبدیل فضا به گردشگری به نفع آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه موانع ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان باید در زمانبندی مقرر انجام گردد، اضافه نمود: حذف زوائد و الحاقات اضافی در مسیر ثبت، تردد خودروها با ایجاد معبر و دسترسی تازه طی یک ماه تا 45 روز آینده انجام گردد.

قاسمی فرزاد اضافه نمود: مبلمان شهری و توسعه جداره ها نباید مردم را درگیر کند بلکه مقاوم سازی و ایمن سازی در این محدوده انجام و ضوابط میراثی نیز رعایت گردد.

منبع: همگردی

به "الحاقات اضافی در مسیر ثبت جهانی هگمتانه تا 45 روز آینده حذف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحاقات اضافی در مسیر ثبت جهانی هگمتانه تا 45 روز آینده حذف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید