بازگشت دوباره 250 مگاوات به شبکه سراسری تولیدبرق

به گزارش وبلاگ آپلود، با اتمام یکی دیگر از برنامه های تعمیراتی واحد های نیروگاه شهید رجایی ، واحد شماره سه بخاری دوباره به مدار فراوری برق بازگشت.

بازگشت دوباره 250 مگاوات به شبکه سراسری تولیدبرق

حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار گفت: واحد شماره سه بخاری این نیروگاه به ظرفیت فراوری نامی 250 مگاوات که مطابق برنامه 30 روزه به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره ای تجهیزات واحد از مدار فراوری خارج شده بود، پس از خاتمه فعالیت های تعمیراتی آن به شبکه سراسری بازگشت.

مدیرنیروگاه بخار اضافه نمود: بازدید های مربوط به ژنراتور و سیستم تحریک، تست رله های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس های کمکی و اصلی، بازدید از الکتروموتور های 6.6KV و بریکر های 400 و انجام تست رله های مربوطه، بازدید و سرویس الکتروموتور های 400 ولت و پانل های الکتریکی مطابق برنامه سرویس و تعمیر دوره ای و بعلاوه بازدید از ترانس استیشن B و تست ظرفیت باطری های استیشن A,B از مهمترین فعالیت های تعمیراتی صورت گرفته به وسیله متخصصان امور تعمیرات الکتریک در این دوره از برنامه های تعمیراتی بوده است.

حبیب شریفی بیان داشت: در این برنامه تعمیراتی در حوزه تعمیرات ابزاردقیق نیز، کالیبراسیون وتنظیم ترانسمیتر های فشار درام و سطح درام، بازدید وکالیبراسون آنالایز های نو، کالیبراسیون وتنظیم لول ترانسمیتر های دی اریتور، فلاشینگ و تنظیم لول سوئیچ های کندانسور، کالیبراسیون وتنظیم سوئیچ های فلوی برج اصلی، بازدید و تعمیر دوربین های کوره، بازدید آنالایزرها، تست سیستم اطفاء حریق، بازدید و سرویس پانل های کنترل و منابع تغذیه و سایر فعالیت های ابزار دقیقی مطابق برنامه های پیش بینی شده از سوی متخصصان امور ابزاردقیق انجام شد.

مدیر نیروگاه بخار در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم و برنامه ریزی شده در این برنامه تعمیراتی، تعمیر اساسی و بازسازی تجهیزات بویلربود، که در این خصوص با انجام ضخامت سنجی و مشخص تیوب های معیوب نسبت به برشکاری و تعویض تیوب ها با ضخامت کم در ناحیه ری هیتر در داخل کوره و هدر باکس اقدام شد. بعلاوه پس از انجام عملیات سند بلاست و تمیزکاری، با جوشکاری ورق های کورتن، دیواره های کانال دود ترمیم و بازسازی شد. از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این بخش می توان به تعمیر و برطرف عیب پوزیشنر های STCD دمپرها، بازسازی و تعمیرسوت بلاور های کوره، سرویس وآماده سازی مشعل های سوخت مایع جهت آمادگی برای فصل سرد و نیز تعمیر اساسی ایرهیتر های هر دو سمت شامل دمونتاژ بسکت ها و تعویض دیافراگم ها و شبکه های نگهدارنده بسکت ها، بازسازی سکتور پلیت ها و تعویض و تنظیم سیل ها اشاره کرد.

مدیر نیروگاه بخار در خاتمه با اشاره به کوشش های شبانه روزی همکاران تعمیرات و نیز زحمات همکاران امور های بهره برداری و شیمی درانجام فعالیت های فرآیند خروج و راه اندازی واحد، ایزوله و به مدار آوردن تجهیزات، شستشوی ایرهیتر ها و …، و ضمن قدردانی از کوشش ها و زحمات ارزشمند کلیه همکاران نیروگاه بخار، همراهی، همکاری و پشتیبانی همکاران سایر معاونت های نیروگاه را در انجام کامل و بموقع فعالیت های تعمیراتی قابل تقدیر دانست.

در حوزه مکانیک بجز فعالیت های بخش بویلر، تعمیرات اساسی یک دستگاه الکتروموتور CWP و سرویس و برطرف اشکال یک دستگاه هیدرولیک کوپلینگ BFP، و تعمیر و بازسازی والو های معیوب سیکل نیز به وسیله متخصصان تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار انجام شد.

وبلاگ آپلود قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازگشت دوباره 250 مگاوات به شبکه سراسری تولیدبرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت دوباره 250 مگاوات به شبکه سراسری تولیدبرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید