بارندگی های اخیر خراسان رضوی تاثیری در اندازه آب سد های استان نداشته است

به گزارش وبلاگ آپلود، علیرضا طاهری گفت:بارندگی های سال جاری استان نسبت به شرایط عادی 18 درصد کاهش را نشان می دهد و بارندگی های اخیر تأثیری در حجم ورودی آب به سد های استان نداشته است.

بارندگی های اخیر خراسان رضوی تاثیری در اندازه آب سد های استان نداشته است

علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: بارندگی در مشهد نسبت به میانه بلند مدت 25 درصد کاهش داشته است و بارندگی های سال جاری استان نیز نسبت به شرایط عادی 18 درصد کاهش را نشان می دهد در نتیجه بارندگی های اخیر در این استان تأثیری در حجم ورودی آب به سد های خراسان رضوی نداشته است.

او اضافه کرد: هم اکنون فقط 19 درصد از حجم ذخیره سد های استان آب دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد:هم اکنون، کسری مخازن آبی در استان، 883 میلیون متر مکعب در سال است که با کاهش بارندگی ها شرایط، حادتر نیز می گردد بعلاوه مقدار کسری مخازن آبی استان در دوره درازمدت نیز هزار و 28 میلیون متر مکعب است.

طاهری اعلام کرد:584 میلیون متر مکعب آب مورد احتیاج خراسان رضوی در سال از منابع سطحی تامین و چهار هزار و 185 میلیون متر مکعب نیز از منابع زیرزمینی برداشت می گردد.

او توضیح داد: سال جاری هم مانند سال گذشته خشکسالی و کاهش سطح منابع آب های زیرزمینی و آبخوان ها تداوم دارد از این رو مدیریت مصرف، فراوری و توزیع آب بسیار لازم است و مشارکت شهروندان نقش مهمی در گذر از شرایط تنش آبی دارد.

ظرفیت ذخایر آب سد های استان خراسان رضوی یک میلیارد و 512 میلیون متر مکعب است که یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب آن مربوط به سد دوستی به عنوان بزرگترین سد استان است که به صورت مشترک و با سهم مساوی بین ایران و کشور ترکمنستان تقسیم می گردد.

وبلاگ آپلود خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بارندگی های اخیر خراسان رضوی تاثیری در اندازه آب سد های استان نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارندگی های اخیر خراسان رضوی تاثیری در اندازه آب سد های استان نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید