بازدهی مسکن در 20 سال گذشته دو برابر تورم بوده است

به گزارش وبلاگ آپلود، نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است در اقتصاد ایران فعالیت های غیرمولد همیشه سودآورتر بوده اند و با وجود تمام اقدامات هنوز این فعالیت ها به کار خود ادامه می دهند.

بازدهی مسکن در 20 سال گذشته دو برابر تورم بوده است

به گزارش ایسنا، سید فرید موسوی در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد بازار مسکن دو برابر تورم در بیست سال گذشته سودآور بوده و در حوزه غیرمولد فعال در بخش مسکن این عدد 1.4 برابر تورم بوده است و متاسفانه این روند ادامه داشته است.

وی اضافه نمود: مجلس شورای اسلامی از چند ماه قبل آنالیز طرحی را شروع کرد که به مقابله با فعالیت های غیرمولد اختصاص داشت. دولت بیان کرد که مستقیما لایحه ای در این زمینه ارائه خواهد نمود و چند روز قبل وقتی این لایحه به مجلس رسید مشاهده کردیم که مسکن از آن حذف شده است و این در حالی است که آمارها نشان می دهد بعضی فعالیت های غیرمولد در بازار مسکن هنوز بسیار سودآور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ مالی باید از تولیدکنندگان مانند سربازان حمایت گردد، توضیح داد: وقتی رتبه ایران در شاخص کسب و کار 128 است، یعنی برای سرمایه گذاران 127 گزینه بهتر از ایران وجود دارد و باید از فعالان مالی حمایت لازم انجام گردد.

موسوی به روندهای طولانی مدت اداری در ایران اشاره نمود و اضافه نمود: در ایران برای حل یک دعوای مالیاتی 230 روز زمان احتیاج است اما همین فرآیند در امارات متحده عربی کمتر از 15 روز زمان می برد و این موضوع احتیاج به تغییرات بنیادی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازدهی مسکن در 20 سال گذشته دو برابر تورم بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدهی مسکن در 20 سال گذشته دو برابر تورم بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید