اختیارات والی ها در سه حوزه اقتصادی، حکومتداری و سیاست گذاری افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ آپلود، رئیس اداره مستقل ارگان های محلی افغانستان گفت: بر اساس تصمیم دولت، اختیارات والی ها در سه حوزه اقتصادی، حکومتداری و سیاست گذاری افزایش می یابد.

اختیارات والی ها در سه حوزه اقتصادی، حکومتداری و سیاست گذاری افزایش می یابد

به گزارش ، عبدالمتین بیگ، رئیس اداره مستقل ارگان های محلی افغانستان امروز (دوشنبه 18 حمل/ فروردین) در یک نشست خبری در کابل گفت: بر اساس تصمیم دولت، اختیارات والی ها در سه حوزه اقتصادی، حکومتداری و سیاست گذاری افزایش می یابد.

رئیس اداره مستقل ارگان های محلی گفت: تصمیم گرفته شده تا والی ها پس از این در نشست های کابینه به وسیله ویدئو کنفرانس حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: حضور والی ها در نشست های کابینه تنها حضور صرف نخواهد بود، بلکه پس از این، موضوعات محلی جزء برنامه های نشست های کابینه خواهد بود.

رئیس اداره ارگان های محلی افغانستان همچنین با بیان اینکه پس از این، اختیارات بیشتری به ادارات محلی تفویض خواهد شد بیان دداشت: تفویض اختیارات تازه به ادارات محلی را یک مرحله آزمایشی و ابتدایی است.

لازم به ذکر است که با توجه به ساختار متمرکز نظام سیاسی افغانستان، همیشه از بروکراسی در ادارات و تمرکز تصمیم گیری ها در کابل انتقاد شده است.

اخیرا به دنبال شیوع ویروس کرونا در هرات، با وجود آنکه بودجه از مرکز به آن ولایت انتقال داده شده بود، مسئولان محلی اختیار مصرف آن را نداشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختیارات والی ها در سه حوزه اقتصادی، حکومتداری و سیاست گذاری افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختیارات والی ها در سه حوزه اقتصادی، حکومتداری و سیاست گذاری افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید