تمایل بسیاری از پرستاران اتریشی برای رویگردانی از شغل خود

به گزارش وبلاگ آپلود، نتایج جدیدترین نظرسنجی در اتریش از خستگی و افزایش اختلالات روانی در بین کادر درمان و پرستاران به علت فشار روزافزون بحران کرونا خبر می دهد به گونه ای که بسیاری پرستاران به کنار گذاشتن کار خود می اندیشند.

تمایل بسیاری از پرستاران اتریشی برای رویگردانی از شغل خود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آپلود به نقل از روزنامه وینر سایتونگ، مسئله کمبود پرسنل و بار اضافی در بخش های مراقبت و درمان از شروع بحران کرونا در کشور اتریش همچنان تشدید می گردد.

نتایج تازهترین آنالیز نشان می دهد که حدود نیمی از پرستاران در اتریش به فکر ترک کار خود هستند. نتایج نظرسنجی آنلاین اتاق کار (AK) انجمن پزشکی و اتحادیه های کارگری که اخیرا منتشر شده است حاکی از این واقعیت است.

جرالد میکا معاون رئیس اتحادیه موسوم به ویدا این انتقاد را وارد نموده است که دولت قبلی اتریش وعده های زیادی را داد که به آن عمل نکرد. وی از الکساندر شالنبرگ، صدر اعظم تازه اتریش درخواست نموده اصلاحات فوری ضروری برای بهبود این بخش را در دستور کار قرار دهد.

سیلویا روزولی، رئیس بخش سیاست حرفه های بهداشتی و سیاست پرستاری اتاق کار هم گفته است که نتایج این نظرسنجی بسیار دراماتیک تر از آن چیزی است که من انتظار داشتم.

بر اساس این نظرسنجی از حدود 7 هزار شرکت کننده که 71 درصد آن ها زن بوده اند و 3650 پرستار در بین آن ها وجود داشت بیش از دو سوم (67.7) درصد گفته بودند که احساس خستگی و شکست و افسردگی دارند. 56.8 درصد هم بیان کردند که دیگر هیچ لذتی از کار خود نمی برند.

61.5 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بیان کردند که در سال گذشته بیش از آنچه توافق نموده بودند کار کردند و 42.5 درصد هم بیان کردند که نتوانستند تعطیلات را به دلخواه خود بگذرانند.

روزولی بعلاوه بیان کرد که استرس زیاد ناشی از افزایش ساعات کار به شدت در میان کادر درمان افزایش پیدا نموده است. پیامدهای این استرس مداوم اختلالات اضطرابی ، فراموشی ومسائل تمرکز و مسائل خواب روزافزون در بین کادر درمان ایجاد شده است.

نتابج این نظرسنجی بعلاوه نشان می دهد که حدود 45 درصد پرستاران به صورت هفتگی و یا بیشتر اوقات به فکر کنار گذاشتن کار خود هستند.

شرایط کرونایی در اتریش اخیرا بسیار حاد شده و شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به حدود هزار نفر رسیده و بیش از یک هفته است که روزانه بیش از 10 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می شوند. کلینیک ها در این کشور به مرزهای ظرفیت پذیرش مجاز خود رسیده اند. بخصوص شرایط در سالزبورگ و اتریش علیا وخیم است و نرخ مبتلایان هفتگی در این منطقه ها به ازای هر 100 هزار نفر به 1500 رسیده است.

اتریش یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون را در بین کشورهای اروپای غربی دارد به طوری که تنها 65 درصد از جمعیت این کشور به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده اند.

الکساندر شالنبرگ، صدر اعظم اتریش روزجمعه از اعمال مجدد قرنطینه سراسری در این کشور به علت وخامت اوضاع کرونایی از روز دوشنبه و بعلاوه اعمال طرح واکسیناسیون اجباری از ماه فوریه اطلاع داد.

وی اضافه کرد: ما نمی خواهیم شاهد موج پنجم، ششم و یا هفتم کرونا در کشور باشیم. این ویروس از بین نخواهد رفت و باقی می ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تمایل بسیاری از پرستاران اتریشی برای رویگردانی از شغل خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل بسیاری از پرستاران اتریشی برای رویگردانی از شغل خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید