اتریش از وضع تحریم جدید علیه طرح گاز جریان شمالی2 انتقاد کرد

به گزارش وبلاگ آپلود، مسکو - خبرنگاران - وزیر امور خارجه اتریش از وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه خط لوله گاز جریان شمالی 2 که از روسیه به آلمان کشیده می گردد انتقاد کرد.

اتریش از وضع تحریم جدید علیه طرح گاز جریان شمالی2 انتقاد کرد

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از ریانووستی، کارین کنایسل وزیر خارجه اتریش روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت های مشارکت نماینده در طرح خط لوله گاز جریان شاقتصادی 2 از منظر قوانین بین المللی سوال برانگیز است.

ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه گفت که ایالات متحده امکان اعمال تحریم های بیشتر در مورد طرح خط لوله گاز جریان شاقتصادی 2 را آنالیز می نماید.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم از احتمال وضع تحریم های جدید در مورد شرکت ها و سرمایه گذاران شرکت نماینده در طرح خط لوله گاز جریان شاقتصادی 2 اطلاع داد.

وزیر خارجه اتریش گفت: مجازات شرکت ها اقدامی است که در چارچوب ساز و کارهای موجود ازمنظر قوانین بین المللی نمی گنجد و مسائل جدید می آفریند.

کنایسل گفت: خط لوله ها بخاطر عصبانی شدن دیگر کشورها ساخته نمی شوند بلکه وسیله ای برای انتقال گاز هستند.

لازم به ذکر است خط لوله جریان شاقتصادی-2 برای انتقال سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز روسیه به وسیله دریای بالتیک به آلمان برنامه ریزی شده که بخشی از برنامه شرکت روسی گازپروم برای رهایی از اتکا به راستا کنونی اوکراین برای گاز رسانی به اروپا است.

فاز نخست این خط لوله به آلمان که 1222 کیلومتر است، سال 2011 به بهره برداری رسید و سالانه بیش از 20 میلیارد مترمکعب گاز روسیه را به این کشور اروپایی منتقل می نماید.

هزینه ساخت مرحله دوم این خط لوله حدود هفت میلیارد و 400 میلیون یورو برآورد شده است که گازپروم و چند شرکت اروپایی دیگر اعتبار اقتصادی آن را تامین می نمایند.

اجرای این طرح، گاز روسیه را ارزان تر به بازارهای مصرف اروپایی می رساند، زیرا هزینه ترانزیت که اکنون به اوکراین و کشورهای دیگر در طول راستا پرداخت می گردد، حذف خواهد شد و این کاهش بها برای مسکو به عنوان موفقیت عاملی است تا خریداران بیشتری را جذب کند ضمن اینکه موقعیت استراتژیک اوکراین در حوزه انرژی را از بین می برد.

لازم به ذکر است، در چارچوب دیدار وزیران خارجه روسیه و اتریش بیانیه مشترکی نیز در مورد ایجاد همایش اجتماعی به نام دیالوگ سوچی که ابزار جدید همکاری جوامع دو کشور است، امضا کردند.

اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

به "اتریش از وضع تحریم جدید علیه طرح گاز جریان شمالی2 انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش از وضع تحریم جدید علیه طرح گاز جریان شمالی2 انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید