هوش مصنوعی

موتور جستجوی تازه گوگل، تغییر بنیادین در دنیای اینترنت

گوگل مشغول توسعه یک موتور جستجوی کاملاً نو مبتنی بر هوش مصنوعی است. بعلاوه این شرکت روی ویژگی های هوش مصنوعی نوی برای موتور جستجوی فعلی اش کار می نماید.

28 فروردین 1402

رشد خیره کننده لندن در حوزه هوش مصنوعی ، چرخش نگاه سرمایه گذاران بین المللی به سمت بریتانیا

لندن به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. در واقع لندن با کنار گذاشتن رقبا روندی خیره کننده را ثبت کرده است.

5 دی 1401

تولید باتری بدون فلز با قابلیت بازیافت و سازگار با محیط زیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این باتری بدون فلز در محیط اسیدی تجزیه می شود تا آسیبی به محیط زیست وارد نکند. بدین ترتیب مشکل ناشی از رها شدن باتری های لیتیومی تجزیه ناپذیر در طبیعت برطرف می شود.

9 خرداد 1400

ساخت محافظ جلوگیری از ایجاد قطعی و اختلالات در سیستم برق رسانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، داود خطیبی مدیر اجرایی یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت بیشتر تمرکز خود را بر روی فراوری محصولات مرتبط با صنعت برق قرار داده است. یکی از این محصولات، پایشگر فیدر یا پایشگر کلید قدرت است که به عنوان یک...

19 اردیبهشت 1400

تجاری سازی ایده های خلاق با سرمایه بخش خصوصی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشست اقتصاد مقاومتی و جهش فراوری که در جمع مسئولان استان ایلام برگزار گردید، گفت: زمانی تجاری سازی ایده های خلاق استارتاپی نتیجه بخش است که این ایده ها توسط بخش خصوصی به مرحله تجاری سازی برسد.

21 مهر 1399

گوشی هوشمند با هدفون درونی در راه است

شرکت شیائومی به تازگی یک حق اختراع را به ثبت رسانده است که در آن شاهد طراحی یک موبایل با هدفون های بی سیمی هستیم که از بالای گوشی در آن فرو می فرایند و مانند دوربین پاپ آپ و قلم های گوشی های سری گلکسی نوت سامسونگ می توان در موقع احتیاج آنها را از گوشی بیرون...

1 مهر 1399

لکسوس 2030، تازیانه های یک سامورایی

لکسوس سپس قصد دارد در پنج سال آینده همه مدل هایش را به موتور الکتریکی مجهز کند. اما ماشینی که در توکیو نمایش داده شد آینده ای دورتر را تصور می کند. لکسوس می گوید کانسپت LF-30 را با امکاناتی ساخته است که در سال 2030 در دسترس خواهد بود.

7 دی 1398

اطلاعات تازه ای در مورد گوشی جدید شرکت اسنشال منتشر شد

گوشی اسنشال فون یکی از گوشی هایی اکوسیستم اندروید است که علی رغم انتظارات بسیار زیاد، با شکست سختی روبرو شد. در هر صورت با وجود تمام مسائل موجود، این گوشی به سرعت جدیدترین آپدیت های اندروید را دریافت می کند و در این زمینه مورد توجه زیادی قرار گرفته است....

7 آبان 1398

گلکسی نوت 10 و پلاس رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، سامسونگ از آخرین نسخه تلفن هوشمند خود رونمایی نموده و ادعا می نماید این قدرتمندترین موبایل دنیا است.

15 شهریور 1398

اپل چگونه به غول فناوری تبدیل شد؟

غول های فناوری در دنیای امروز بخش مهمی از اقتصاد دنیا را به دست دارند. اما این کمپانی ها برای رسیدن به این حد از درآمدزایی چه راهی را طی نموده اند؟

20 مرداد 1398

اپلیکیشنی که بیماری گیاهان را به کشاورز اطلاع میدهد

اپلیکیشنی ابداع شده که با یاری هوش مصنوعی بیماری های گیاهان را رصد می نماید و با ارسال پیامکی به کشاورز او را آگاه می نماید.

15 خرداد 1398

هفتمین مدرسه مغز و شناخت برای دانش آموزان پسر برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز هفتمین مدرسه تابستانه دانش آموزی مغز و شناخت را با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، 10 الی 15 شهریور 97 برگزار می نماید.

1 آبان 1397