کرونا در آمریکا ، هر دقیقه یک کشته ، آمار قربانیان از 150 هزار گذشت

به گزارش وبلاگ آپلود، شش ماه پس از شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کرونا در چین، آمار کشته های بیماری کووید-19 در ایالات متحده از مرز 150 هزار گذشت تا آمریکا در این عرصه رکورددار گردد.

کرونا در آمریکا ، هر دقیقه یک کشته ، آمار قربانیان از 150 هزار گذشت

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از رویترز، فقط در روز چهارشنبه 1461 نفر بیمار کرونا در آمریکا از جهان رفتند که بالاترین آمار روزانه مرگ و میر در این کشور از 27 ماه می (1484 کشته) بود. به این ترتیب، در هر دقیقه از 24 ساعت فاصله چهارشنبه تا پنجشنبه (1440 دقیقه) یک نفر در آمریکا قربانی کرونا شد. در 11 روز گذشته هم بیش از 10 هزار نفر به تعداد کشته های کرونا در این کشور افزوده شده است.

هر چند تعداد مبتلایان به کرونا در بازه زمانی هفتگی از برای نخستین بار از ماه ژوئن کاهش یافته اما آمار قربانیان در سه هفته پیاپی بالا رفته و رکورد زده است. افزایش خیره کننده مبتلایان کرونا و بیماران کووید-19 در آریزونا، فلوریدا، تگزاس و کالیفرنیا در ماه جاری میلادی تخت خالی در بیمارستان ها باقی نگذاشته و فرمانداران بعضی ایالت ها را ناچار نموده بازگشایی کسب و کارها و مراکز مالی را برای جلوگیری از شیوع گسترده تر ویروس به تاخیر بیندازد.

فقط در ایالت تگزاس در یک ماه اخیر بیش از 4300 نفر بیمار مبتلا به کرونا از دست رفته اند که بالاترین آمار در 50 ایالت آمریکاست. فلوریدا با 2900 و کالیفرنیا (شلوغ ترین ایالت آمریکا) با 2700 کشته در یک ماه پس از تگزاس قرار دارند. با وجود افزایش خیره کننده آمار مرگ و میر در این سه ایالت در ماه ژوییه، نیویورک و نیوجرزی همچنان از نظر مجموع کشته های کرونا در پنج ماه اخیر (به نسبت جمعیت) پیشتازند.

در میان 20 کشور با بیشترین تلفات جانی در دوران شیوع کرونا، آمریکا با بیش از 150 هزار کشته در صدر است اما اگر تعداد قربانیان را بر اساس جمعیت در نظر بگیریم، در ایالات متحده 45 نفر به ازای هر 100 هزار نفر قربانی کرونا شده اند. به این ترتیب، آمریکا پس از بریتانیا، اسپانیا، ایتالیا، پرو و شیلی در رده ششم قرار می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا در آمریکا ، هر دقیقه یک کشته ، آمار قربانیان از 150 هزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آمریکا ، هر دقیقه یک کشته ، آمار قربانیان از 150 هزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید