کارگاه آموزشی سازشناسی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ آپلود، تهران (پانا) - شایا اسدی از برگزاری کارگاه آموزشی ساز شناسی در اواخر فروردین ماه امسال اطلاع داد.

کارگاه آموزشی سازشناسی برگزار می گردد

شایا اسدی موسیقیدان و مدیر آموزشگاه شایا اسدی گفت: کارگاه آموزشی سازشناسی 28 فروردین ماه امسال از سوی آموزشگاه شایا اسدی برگزار می گردد که مدرس این کارگاه میلاد آقائی است که ایشان کارشناس ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران، آهنگساز و مدرس دانشگاه است.

این موسیقیدان در ادامه بیان نمود: سازشناسی یکی از مهم ترین علوم موسیقی است که وجوه مهم مختلفی دارد. از یک سو می توان این علم را مهم ترین پیش احتیاج ارکستراسیون دانست و از سوی دیگر با توجه با توسعه تکنیک سازها و شیوه های نتاسیونی آن، سازشناسی یکی از مهم ترین پیش احتیاجهای آهنگسازی مدرن محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: معلومات هنرجویان درباره این موضوع پراکنده و غیر مدون است. چند کتاب قدیمی و ویکی پدیا بدنه اصلی دانش هنرجویان را تشکیل می دهد که بسیار ناقص است. از طرفی در دوره های سازشناسی و کلاس های دانشگاهی نیز معمولا تدریس سازشناسی محدود به معرفی محدوده صوتی و کوک سازها شده و کمتر از نقش ارکسترال سازها و تکنیک های معاصر آن ها صحبت می گردد.

این هنرمند در ادامه تاکید نمود: مبنای این دوره آموختن سازشناسی با رویکرد ارکستراسیون و آهنگسازی است به این مفهوم که نقش های مختلف یک ساز در ارکستر شرح و به وسیله نمونه های صوتی و تصویری تشریح خواهد شد و از طرف دیگر مهم ترین تکنیک های معاصر سازها و شیوه های نتاسیونی آنها مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. شناخت مکانیزم فراوری صوت، تاریخچه، قابلیت سازها و تاریخچه حضور و کارکرد آنها در ارکستر سمفونیک از دیگر وجوه آموزشی این دوره است.

وی در انتها گفت: دیگر موضوع مغفول مانده در دوره های آموزشی معمولا سازهای کوبه ای هستند. سازهای کوبه ای در قرن بیستم نقش پر رنگی را در ژانرهای مختلف موسیقایی ایفا می نمایند اما بیشتر هنرجویان از تنوع، کارکرد و شیوه نتاسیونی آنها اطلاعات محدودی دارند. پرداختن به این دسته از سازها یکی از اهداف مهم این دوره آموزشی است.آخرین هدف آموزشی در این دوره آشنایی هنرجویان با نت نویسی برای سازهای ارکسترال به منظور ملموس شدن هر چه بیشتر توانایی و تکنیک های هر ساز برای آنها است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کارگاه آموزشی سازشناسی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه آموزشی سازشناسی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید