کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات

به گزارش وبلاگ آپلود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، پاسخ های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوال یکی از نمایندگان را قانع کننده ندانستند.

کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای این جلسه گفت: روزی که بنده وزارت ارتباطات را تحویل گرفتم حدود 19 هزار ر وستا به صورت عملیاتی به شبکه اینترنت متصل بودند که مسائل متعددی داشتند. اولاً مودم های مورد احتیاج برای مناطق روستایی گران بود، ثانیاً مسافران نمی توانستند از اینترنت روستایی استفاده نمایند.

وی گفت: در حال حاضر هشت هزار روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که مجموعاً 27 هزار و 767 روستا به اینترنت متصل هستند، علاوه بر این تجهیزات جدید اینترنتی به این روستاها داده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: 7 هزار و 200 روستا به پهنای باند مجهز شدند، ما از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را کردیم تا بتوانیم در راستای توسعه روستاها اقدام کنیم.

آذری جهرمی گفت: دشمنان ما طراحی تابستان داغ را در سال 97 نموده بودند و ابزارشان فشار مالی بود به همین دلیل بودجه عمومی دچار مسائلی شد و از 4,200 میلیارد تومان بودجه وزارت ارتباطات 1,500 میلیارد تومان آن محقق شد، بودجه توسعه روستایی 220 میلیارد تومان بود که کمتر از نصف آن محقق شد.

وی گفت: ما پشت تحریم های دشمن نماندیم و بیش از 72 درصد روستاها امروز از تجهیزات فناوری اطلاعات برخوردارند.

در ادامه جلسه، آذری جهرمی گفت: برای تحقق برنامه ششم توسعه کوشش های زیادی شده است اما حرف شما در خصوص عدم توسعه متوازن درست است، متوسط اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات 30 درصد بوده که امروز به 76 درصد افزایش یافته است. مطالبات منطقه شما درست است اما نباید دستاوردهای ملی را زیر سؤال ببریم. در انتها عبداللهی خاطرنشان کرد: به دلیل حمایت از وزیر جوان از به رأی گذاشتن سؤال انصراف می دهم و از پاسخ های وزیر قانع شدم.

لازم به ذکر است در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، سئوال محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت عدم تحقق موارد مندرج در بند ط ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ضرورت راه اندازی دولت الکترونیک در دستور کار نهاده شد. این نماینده مجلس از توضیحات وزیر ارتباطات و اطلاعات درباره سوال مذکور قانع نشد و خواهان آن شد که پاسخ های وزیر به رای نمایندگان گذاشته گردد که وکلای ملت با 83 رای موافق، 83 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه از پاسخ های آذری جهرمی قانع نشدند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید