چگونه یک روتین پوستی درست داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ آپلود، فرقی نمی کند که در روتین پوستی خود از چند محصول مراقبتی بهره ببرید در هر صورت، ترتیب استفاده از این محصولات بسیار اهمیت دارد. در واقع باید محصولات مراقبتی که استفاده می کنید، فرصت و امکان نفوذ به پوست و اثرگذاری داشته باشند.

چگونه یک روتین پوستی درست داشته باشیم؟

پوست، بزرگ ترین و حساس ترین اندام حیاتی بدن است که هر مشکل درونی را نمایان خواهد نمود. با ماشینی شدن دنیای روزمره و آلودگی هوا این پوست است که بیشترین ضرر را از این آلودگی خواهد دید. مراقبت از سلامت پوست در هوای آلوده باید یکی از اهداف شما در روتین پوست باشد. در این مطلب از وبلاگ آپلود به موضوع نحوه یک روتین پوستی درست می پردازیم.

روتین روزانه مراقبت از پوست

قدم اول: جنس پوستتان را بشناسید.

با تشخیص جنس پوستتان آغاز کنید. دراین صورت می دانید که چگونه از آن مراقبت کنید.

  • پوست خشک، پوست پوست، زبر و زمخت است.
  • پوست چرب، براق و روغنی است و منفذهای بزرگی دارد.
  • یکی از انواع دیگر پوست، پوست ترکیبی یا مختلط یا T شکل است، که در بعضی نقاط (گونه ها) خشک و در بقیه نقاط (پیشانی، بینی و چانه) چرب است.
  • پوست حساس پس از استفاده کردن لوازم آرایش یا فرآورده های دیگر ممکن است سوزش، سوختگی یا خارش داشته باشد.
  • پوست معمولی، یکدست، صاف و در برابر حساسیت مقاوم است.

قدم دوم: پاک کردن پوست

اولین قدم برای مراقبت روزانه از پوست، پاک کردن درست و اصولی آن از انواع آلودگی ها است. با توجه به نوع پوستتان از انواع فوم، ژل یا دستمال های مرطوب می توانید بهره ببرید. البته در هنگام استفاده از دستمال مرطوب با احتیاط باشید و آن را محکم روی صورتتان نکشید. اگر پوست صورت شما خشک، چرب یا مختلط نیست برای روتین روزانه می توانید فقط از آب ولرم برای شست وشو یاری بگیرید.

قدم سوم: تونر بزنید

خاصیت تونرها (یا تونیک های پوستی) بازگرداندن ph پوست به حالت متعادل و مناسبی است که ممکن است با استفاده از شوینده ها به هم بخورد. به این ترتیب استفاده از تونر متناسب با جنس پوست شما رطوبت از دست رفته را به آن برمی گرداند. تونرها حاوی این مواد هستند: اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای از بین بردن سلول های مرده پوستی، بهبود بخشیدن پوست آسیب دیده در برابر آفتاب. استفاده از تونر برای پوست های چرب، خشک و مختلط از مواردی است که به شما یاری می نماید تا پوست متعادل تری داشته باشید.

قدم چهارم: هیدراته کردن

ممکن است فکر کنید برای استفاده از مرطوب نماینده بسیار جوان هستید یا اینکه پوستتان بسیار چرب است اما همه پوست ها به رطوبت احتیاج دارند. مرطوب نماینده ها یاری می نمایند پوستتان از خشکی محفوظ بماند. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، هر روز از مرطوب نماینده بهره ببرید. زمانی که هنوز پوستتان از شست وشو مرطوب است آن را به کار ببرید تا یاری کند تمام صورتتان مرطوب گردد. اگر آکنه دارید یا پوستتان چرب است، مرطوب نماینده ای بیابید که ملایم و فاقد چربی باشد تا منافذ پوستتان را مسدود نکند.

قدم پنجم: ضد آفتاب بزنید

ممکن است مرطوب نماینده شما حاوی ضدآفتاب هم باشد. استفاده کردن از یک ضدآفتاب جدا نیز ایده خوبی است. آفتاب در عرض 15 دقیقه می تواند به پوستتان صدمه بزند. حتی اگر جوان باشید ممکن است مبتلا به سرطان پوست شوید. در پی ضدآفتابی با فاکتور حفاظتی SPF حداقل 30 باشید که با اشعه های UVA و UVB مبارزه کند. هر روز آن را بهره ببرید، حتی اگر هوا آفتابی نباشد یا سرد باشد. اشعه های آفتاب می توانند از آب، ماسه و برف بازتاب نمایند. هر 3 ساعت یک بار ضدآفتاب را تجدید کنید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب سفید کردن زیر بغل با روش های طبیعی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چگونه یک روتین پوستی درست داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک روتین پوستی درست داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید