ونزوئلا سفیر آلمان را اخراج کرد

به گزارش وبلاگ آپلود، تهران - خبرنگاران - دولت ونزوئلا روز چهارشنبه گفت که 48 ساعت به سفیر آلمان فرصت داده است تا خاک این کشور را ترک کند.

ونزوئلا سفیر آلمان را اخراج کرد

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از رویترز، دولت کاراکاس در بیانیه خود نوشته که سفیر آلمان دنیل کرینر را به جهت دخالت در امور داخلی ونزوئلا به عنوان عنصری نامطلوب شناخته است.

این اقدام دو روز پس از آن صورت می گیرد که وی برای استقبال از خوان گوایدو رهبر گروه های مخالف ونزوئلا به فرودگاه کاراکاس رفت.

گوایدو با وجود حکم ممنوع الخروجی، دو هفته پیش ونزوئلا را ترک کرد و پس از دیدار با سران کشورهای منطقه، دوشنبه این هفته به کاراکاس بازگشت و مورد استقبال سفرای اروپایی نهاده شد.

دولت ونزوئلا در محکومیت این اقدام دیپلمات های اروپایی نوشته است که حمایت از گوایدو را همسویی با جریان های افراطی مخالف دولت می داند.

در تماس رویترز با سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان، وی با تایید اخراج سفیرش گفته که برلین در حال مشورت با متحدان خود برای تصمیم گیری درخصوص نحوه واکنش به این اقدام است.

آلمان و دیگر کشورهای اروپایی، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند. این کشورها پیشتر از دولت ونزوئلا خواسته بودند تا اقدام به برگزاری انتخابات زود هنگام کند.

این در شرایطی است که نیکلاس مادورو رئیس جمهوری فعلی این کشور، سال گذشته میلادی برای دومین بار پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

اقدامات مداخله جویانه اروپا که هدف از آن به گفته مقام های دولت ونزوئلا، اجرای طرح کودتای تحت راهنمایی آمریکا است، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین، روسیه و ترکیه را به همراه داشته است.

شبس ** 9386 **1613

منبع: ایرنا

به "ونزوئلا سفیر آلمان را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا سفیر آلمان را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید