واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ علیه امانوئل ماکرون

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از اسپوتنیک، برونو لو مایر وزیر اقتصاد فرانسه به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه امانوئل ماکرون درباره اعمال تعرفه بر بعضی کالاهای فرانسوی واکنش نشان داد و گفت: فرانسه برنامه خود برای اعمال مالیات بر شرکت های فناوری اطلاعات را به پیش خواهد بود.

واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ علیه امانوئل ماکرون

وزیر اقتصاد فرانسه در این ارتباط افزوده است که مالیات دنیای بر فعالیت های دیجیتال چالشی برای همه ماست. ما خواهان رسیدن به توافقی در میان کشورهای گروه 7 هستیم. در همین حال فرانسه، تصمیمات ملی خود را نیز اجرا خواهد نمود.

این واکنش وزیر اقتصاد فرانسه پس از آن انجام شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری به شدت از اقدام پاریس در اعمال مالیات اضافی بر شرکت های بین المللی فناوری اطلاعات مستقر در فرانسه انتقاد کرد و گفت: حماقت ماکرون، اقدامات متقابل علیه این کشور را به همراه خواهد داشت.

ترامپ در همین ارتباط هشدار داده ممکن است بر تعدادی از محصولات فرانسوی مالیات وضع کند.

مجلس فرانسه به تازگی لایحه مربوط به مالیات برای شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون و فیس بوک را مشخص نموده است.

لایحه مذکور باهدف جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت های چندملیتی ارائه شده که در کشورهایی اروپایی با قوانین مالیات اندک مقرهای خود را تأسیس می نمایند.

در حال حاضر این شرکت ها در کشورهایی که فروش انبوه دارند (مانند فرانسه) تقریباً هیچ مالیاتی نمی پردازند.

به هرحال لایحه مذکور شامل مالیاتی3 درصدی بر درآمد شرکت های دیجیتال از بازار فرانسه است. البته شرکت هایی ملزم به اجرای این قانون می شوند که درآمد آنها در سراسر دنیا بیش از 750 میلیون یورو و همچنین درآمد آنها از بازار فرانسه بیش از 25 میلیون یورو باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ علیه امانوئل ماکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ علیه امانوئل ماکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید