هیوندای در حال آزمایش ساخت خودروهایی توقف ناپذیر با پاهای روباتیک است

به گزارش وبلاگ آپلود، ما هر چند وقت یک بار خودروهای مفهومی عجیب و غریب زیادی را می بینیم، اما شاید خودروی مفهومی نو هیوندای با پاهای روباتیکی اش از همه عجیب تر باشد.

هیوندای در حال آزمایش ساخت خودروهایی توقف ناپذیر با پاهای روباتیک است

جالب است که این شرکت در ساخت مدل نهایی آن جدی است و به این منظور در مونتانا مشغول توسعه تاسیسات نو نو است. به این منظور، استودیوی New Horizons در طی پنج سال آینده حدود 20 میلیون دلار دریافت خواهد نمود و حدود 50 نفر را استخدام خواهد نمود.

هدف هیوندای، ساخت توقف ناپذیرترین وسایل نقلیه زمین برای حرکت در سطوح و جاده های ناهموار است.برای این کار، این وسیله دارای چهار چرخ الکتریکی خواهد شد که هر کدام روی پاهای دارای مفصل عجیب و غریب نصب می شوند. این پاهای روباتیک قدرتمند می توانند در قسمت به اصطلاح لگن خم شوند یا بچرخند، دوباره از ناحیه زانو و مچ پا خم شوند. آن ها می توانند این وسایل نقلیه را بالا و پایین ببرند، تا گام بردارند، از لبه های صاف بالا و پایین بروند.

بخشی از چالش کار، توسعه مجموعه حسگرها و سیستم های کنترلی است که توانایی کنترل این همه مفصل و قسمت های دوار را داشته باشند و این تصمیم ها را به یک تجربه رانندگی روان تبدیل نمایند.

اولین محصول آینده، یک خودروی کوچک است که می تواند در لجستیک روستایی، ساخت و ساز، معدن کاری و حتی عملیات بر سطح سیارات دیگر مفید باشد. زمانی که این کانسپت TIGER برای اولین بار رونمایی شد، هیوندای پیشنهاد کرد که می توان آن را به پایین یک هواپیمای سبک eVTOL متصل کرد تا به راحتی در منطقه ها دور از دسترس حمل گردد و در آنجاها رها گردد تا ماموریت خود را انجام بدهد.

پروژه دوم، نسخه دو سرنشین Elevete خواهد بود و هیوندای می خواهد از آن به عنوان ماشین امدادرسانی در بلایای طبیعی استفاده کند.

هیوندای می گوید که تأسیسات مونتانا با مساحت 1100 تا 1400 متر مربع در عین حال که قابلیت تماس با مهندسان و پژوهشگران را دارد، محیط مناسبی کوهستانی برای آزمایش این خودروهای آینده را فراهم می آورد.

منبع: هیوندای

بخوانید:

ملانوما: نقطه سیاه در زندگی ام

نویسنده مهمان: دکتر فرزانه عبیری: دنیای آنا هاردی بعد از شنیدن این خبر تکان دهنده و دهشتناک که خال سیاه روی پایش ملانوما است زیر و زبر شد. ملانوما یکی از انواع سرطان های پوست است که هر چند مانند دیگر انواع سرطانهای پوستی شایع نیست ولی از همه آنها خطرناک تر است و علاوه بر پوست می تواند به اعضای…

منبع: یک پزشک

به "هیوندای در حال آزمایش ساخت خودروهایی توقف ناپذیر با پاهای روباتیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای در حال آزمایش ساخت خودروهایی توقف ناپذیر با پاهای روباتیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید