نمایش 130 هزار عکس دیده نشده از اندی وارهول

به گزارش وبلاگ آپلود، دانشگاه استنفورد میزبان نمایشگاهی از عکس های دیده نگردیده اندی وارهول ـ هنرمند و نقاش پیشروی آمریکایی ـ گردیده است.

نمایش 130 هزار عکس دیده نشده از اندی وارهول

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از وال استریت ژورنال، یک نمایشگاه از مجموعه بی نظیر عکس های اندی وارهول با عنوان عکاسی بدون سرانجام از تاریخ 29 سپتامبر تا 6 ژانویه سال 2019 در مرکز هنر کانتور دانشگاه استنفورد به دید عموم گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه روند هنری وارهول را از بنیادی ترین سطح یک نگاتیو عکس تا تغییر آن به عنوان شاخص اثر هنری وارهول در قالب چاپ سیلک اسکرین(روشی برا چاپ تصویر)، به نمایش می گذارد. به اعتقاد یکی از مدیران گالری دانشگاه استنفورد، با وجود اینکه تاکنون توجه کمتری به عکاسی وارهول نسبت به دیگر هنرهای او گردیده، ولی هنر او در حال تبدیل به شناخته گردیده ترین ها در جهانی هنر است.

بر اساس این گزارش، این مجموعه عکس شامل طیف کاملی از عکس های سیاه سفید این هنرمند امریکایی از سال 1976 تا تاریخ مرگ غیرمنتظره او در سال 1987 می گردد.

این نمایشگاه که عکس های روزانه وارهول را در 11 سال سرانجامی زندگی او به نمایش می گذارد، روند عادات عکاسی روزمره جهانی امروز را در برنامه های فضای مجازی همانند اینستاگرام و یا اسنپ چت پیش بینی نموده است. به همین دلیل اثر فعالیت های عکاسی وارهول در مرکز هنرهای معاصر، فرهنگ و زندگی روزمره باقی خواهد ماند.

وارهول در دهه آخر زندگی خود هر کجا که می رفت دوربین 35 میلی متری خود را با خود می برد. حال این مکان ها شامل مهمانی شام، بازارهای خیابانی یا مسابقات کشتی بودند. دوستان، همکاران، سلبریتی ها و رهگذران همه توجه وارهول را به عنوان یک سوژه برای عکاسی به خود جذب می کردند.

130 هزار سوژه عکاسی از آثار اندی وارهول برای هنرهای تجسمی در سال 2014 گردآوری گردیده که این نمایشگاه تصاویر تعاملات اجتماعی زندگی وارهول با نخبگان هنری و سلبریتی هایی چون مایکل جکسون (خواننده سبک پاپ امریکایی)، کیت هرینگ (نقاش)، ژان میشل باسکیت (نخستین نگارگر امریکایی آفریقایی تبار)، نانسی ریگان (همسر رونالد ریگان، چهلمین رییس جمهور امریکا) و آرنولد شوارتزنگر (بدن ساز و بازیگر) بودند.

متخصصین هنری معتقدند این نمایشگاه امکان تجربه عمق و جزئیاتی از آثار وارهول را به شکلی بی سابقه برای بازدیدکنندگان فراهم می نماید.

اندی وارهول ( 1987 - 1928) هنرمند، نویسنده، فیلم ساز و نقاش پیش روی آمریکایی در دهه 1960 با پرداختن به فرهنگ مصرف گرایی در کشورش به شهرت رسید و در نیویورک به عنوان یکی از چهره های شاخص شمرده می شد. او از بنیان گذاران پاپ آرت دهه 1950 در آمریکا بود. اکنون بزرگ ترین موزه جهان که به یک هنرمند اختصاص دارد، در پیتزبورگ پنسیلوانیا موزه اندی وارهول است. او 22 فوریه 1987 در سن 58 سالگی درپی اختلالات حین عمل جراحی در نیویورک درگذشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نمایش 130 هزار عکس دیده نشده از اندی وارهول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش 130 هزار عکس دیده نشده از اندی وارهول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید