ملکی: بین آثار جشنواره های رشد و متون آموزشی ارتباط برقرار کنیم

به گزارش وبلاگ آپلود، تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از مسئولان جشنواره های رشد خواست آثار برگزیده جشنواره های رشد در کتب درسی و منابع آموزشی مورد استفاده قرار گیرند.

ملکی: بین آثار جشنواره های رشد و متون آموزشی ارتباط برقرار کنیم

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی امروز یک شنبه 22 فروردین ماه 1400 در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره عکس رشد که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید ضمن تشکر از همکاران خود در استان های مختلف و معاونت آموزشی وزارتخانه همچنین هنرمندان عکاسی که با ارسال آثار خود باعث رونق جشنواره شدند گفت: 4 جشنواره سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یعنی حشنواره های فیلم رشد، کتاب رشد، فیلم رشد و عکس رشد هریک به طریقی به رواج فعالیت های حوزه عکس یاری می نماید تا دانش آموزان هریک به طریقی استعدادهای خود را به منصه ظهور بگذرانند و آن را نقویت نمایند.

وی اضافه نمود: جشنواره عکس رشد اهمیت تاریخی نیز دارد چرا که به یاری عکس می توان تاریخ را صیانت کرد. هر عکس یک رسانه است که پیغامی را منتقل می نماید. عکسی را نمی توان یافت که پیغامی را منتقل نکند. ما به عکس باید به عنوان یک رسانه با اهداف تزیینی بنگربم.

معاون وزیر با بیان اینکه جشنواره سال آینده اگر قوی تر از جشنواره سال جاری نباشد باید به جهانل عوامل جلوگیری از پیشرفت بگردیم پیشنهاد کرد ابعادی برای عکس های جشنواره مورد تصویب قرار گیرد.

وی ادامه داد: خداوند مصور است و جهان جایی است که عکاسش خداوند است. باید ببینیم چگونه می توانیم آرمان ها را در بعد سیاسی اجتماعی و ... با عکس نشان دهیم. همچنین با عکس می توان واقعیت ها را نشان داد. باید توسط عکس صیاد واقعیت های خوب باشیم. سومین نقش عکس در آموزش است. عکس باید ظرفیت تربیت نمایندگی داشته باشد. گاه یک عکس انسان را تکان می دهد و او را بیدار و هوشیار می کتد. ما انتظار داریم هرجه از عمر جشنواره سپری می گردد بالغ تر گردد تا عکس خود مربی گردد تا وقتی نگاهش می کنیم از آن یاد بگیریم.

ملکی گفت: وجه دیگر عکس کشف زیبایی است. زیبایی در جهانی امروز بسیار مشخص نماینده است. هم شیادان از آن استفاده می نمایند و هم جویندگان حقیقت. امروز عکس رسانه ای قوی است که می تواند پیغام های آشکار و پنهان بسیار داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: عکس باعث می گردد حقیقت صیانت گردد و مفاهیم عمر بیشتری پیدا کند. عکس ارتباط محکمی با مفاهیم آموزشی دارد. عکس تصویری است که مفاهیم بسیاری در خود پنهان دارد. از عکس می توان بسیار بهره برداری آموزشی کرد.

وی در انتها گفت: متاسفانه مشکل اینجاست که هیچ ارتباطی بین این جشنواره و آثار آن با دفاتر تالیف ما وجود ندارد. باید کارگروهی تشکیل گردد تا ببینیم چگونه می توان از این عکس ها در منابع درسی و متون آموزشی استفاده کنیم. ما میثاق می بندیم تا این موضوع آنالیز گردد که چگونه بین محصولات جشنواره ها و متون آموزشی ما رابطه برقرار گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ملکی: بین آثار جشنواره های رشد و متون آموزشی ارتباط برقرار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکی: بین آثار جشنواره های رشد و متون آموزشی ارتباط برقرار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید