مقایسه ام وی ام 110s با تیبا هاچ بک و ام وی ام 110

به گزارش وبلاگ آپلود، در کلاس خودروهای کوچک شهری، انتخاب های زیادی در بازار خودروی ایران وجود ندارد. در محدوده قیمتی ام وی ام 110s می توان به تیبا هاچ بک و نسخه معمولی همین خودرو یعنی ام وی ام 110 اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم به مقایسه ام وی ام 110s با تیبا هاچ بک و ام وی ام 110 بپردازیم.

مقایسه ام وی ام 110s با تیبا هاچ بک و ام وی ام 110

مقدمه ای بر مقایسه ام وی ام 110s

ام وی ام 110 در واقع نسخه اولیه ام وی ام 110s است. ام وی ام 110s خودرویی شهری، با مصرف سوخت مناسب و ظاهر جالب و پارک راحت است و درعین حال، ایمنی نامناسب و فضای صندوق عقب کوچک از معایب این خودرو شهری به شمار می آید.

مقایسه ام وی ام 110s با تیبا هاچ بک

تیبا به عنوان خودروی ملی شرکت سایپا و دومین خودروی ملی ایران شناخته می گردد. مدل هاچ بک آن در مهر 1391 با نام تجاری تیبا2 رونمایی شد و هدف از عرضه آن جلب نظر خریداران جوان تر بود و در بازار هم استقبال خوبی از آن شد. در زمینه توان موتور، تیبا در مقایسه ام وی ام 110s شرایط بهتری دارد؛ چرا که از موتور پرحجم تری برخوردار است. این خودرو با موتور 1.5لیتری 8 سوپاپ، می تواند توانی معادل 87 اسب بخار فراوری کند. در مقابل ام وی ام 110 از موتور 1لیتری استفاده می نماید که 68 اسب بخار توان دارد؛ هرچند وزن تیبا2 حدود 80 کیلوگرم سنگین تر است.

هر دو خودرو گیربکس 5 دنده دستی دارد و در آنها آپشن جعبه دنده اتوماتیک وجود ندارد. هر دو خودرو دارای فرمان هیدرولیک است. آینه های کناری در تیبا2 و ام وی ام 110s تیپ کامفورت دستی است، اما رقیب چینی در مدل لاکچری، آینه های برقی ارائه نموده است. شیشه بالابرهای تیبا تنها در ردیف جلو برقی است و در مقابل ام وی ام 110s برای هر 4 شیشه بالابرهای برقی دارد.

سیستم صوتی هر دو خودرو میانه است. تیبا2 برف پاک کن عقب دارد، ولی این گزینه فقط در مدل لاکچری ام وی ام 110s وجود دارد. در هر دو خودرو مه شکن جلو و عقب نصب شده است و ام وی ام 110s چراغ روشنایی روز هم دارد. هر دو خودرو به 2 کیسه هوا در جلو و ترمزهایی با نیروی کمکی ABS و EBD مجهز هستند که حداقل استاندارهای ایمنی را در ایران پوشش می دهد، ولی ایمنی زیادی نیست.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه تیبا 2 با پراید 111 و ام وی ام 110را نیز مطالعه کنید.

ام وی ام 110s از نمای روبه رو

ازنظر ابعاد بدنه، تیبا2 اندکی بزرگ تر است. تیبا2 در شهر و جاده کشش بهتری در مقایسه ام وی ام 110s دارد و به ویژه در زمان رانندگی در جاده ها بیشتر به چشم می آید. ازنظر پایداری، هر دو خودرو شرایط میانهی دارند، اما تجربه نشان داده است که تیبا2 در رانندگی سنگین، پایداری بیشتری در مقایسه ام وی ام 110s دارد. هر دو خودرو از اثر ضربات به داخل کابین جلوگیری نمی نمایند.

به نظر می رسد می توان با اطمینان تیبا2 را در مقایسه ام وی ام 110s ، برنده این مقایسه دانست. این خودرو موتور قوی تری دارد و کشش بهتری را هم روی جاده عرضه می نماید. فضای داخلی اش بیشتر است و به این ترتیب برای یک سفر گزینه ایدئال تری است؛ ضمن اینکه به علت تعلیق بهتر، سرنشینان آرامش بیشتری هم خواهند داشت.

شبکه خدمات پس ازفروش این خودرو از رقیب چینی اش گسترده تر است و لوازم یدکی آن هم مقرون به صرفه تر و راحت تر از ام وی ام 110s قابل خریداری است. درضمن بازار دست دوم بهتری هم دارد و به این ترتیب تیبا2 برنده این رقابت خواهد بود؛ هرچند ام وی ام 110s با ظاهر تازهش همچنان یک گزینه خاص در این بازه قیمتی است.

مقایسه ام وی ام 110s با ام وی ام 110

ام وی ام 110 درواقع نسخه اولیه ام وی ام 110s است و شاید برای عده زیادی این سؤال پیش آید که ام وی ام 110s چه تفاوتی با نسخه قدیمی خود دارد. اگر شما هم از طرف داران خودروهای کوچک شهری هستید، بدون شک دانستن این تفاوت ها برایتان مجذوب کننده خواهد بود.

ام وی ام 110s در بخش طراحی ظاهری، دست خوشِ تغییراتی شده که موجب شده است این خودرو دیگر همچون نسخه قبلی خود شباهت زیادی به دوو ماتیز نداشته باشد. درواقع چری با این تحول سعی داشته است که ام وی ام 110 را از زیر سایه دوو ماتیز خارج کند و تا حدودی پیروز بوده است.

نمای داخلی ام وی ام 110s

یکی از تغییرات اساسی نسخه تازه در بخش چراغ ها بوده است. چراغ های جلو در ام وی ام 110s بزرگ تر و کشیده تر شده اند و از آن چراغ های دایره ای و ساده قدیمی فاصله گرفته اند. ورودی هوا نسبت به قبل بزرگ تر شده و بخش بیشتری از سپر پایین را به خود اختصاص داده است. بعلاوه چراغ های مه شکن دایره ای شکل را در دو طرف خود جای داده است.از دیگر تغییرات قابل توجه نمای جلو می توان به شکل خاص قسمت بالایی سپر اشاره نمود که در کنار خط منحنی کاپوت، چهره ای متفاوتی را برای ام وی ام 110s به ارمغان آورده است.

به منظور کاهش سادگی در طراحی نمای کناری نیز از خطوط حجم دهنده در این قسمت استفاده بیشتری شده است. یکی از نکات جالب در این قسمت، محل قرارگیری دست گیره درِ عقب است که چسبیده به قاب پنجره تعبیه شده است. بخش انتهایی سقف نسبت به گذشته شیب بیشتری دارد. نمای عقب این خودرو در مقایسه ام وی ام 110s به طور کلی تغییر نموده است. شیشه عقب بزرگ تر شده است و نقش درِ صندوق را ایفا می نماید. چراغ های بزرگ و کشیده نیز در بالاترین قسمت ممکن قرار گرفته است. محل قرارگیری پلاک خودرو به روی سپر عقب انتقال یافته و درکل می توان گفت نمای ظاهری ام وی ام 110s نسبت به گذشته بسیار زیباتر شده است.

کابین ام وی ام 110s نسبت به قدیم پیشرفت هایی داشته است، اگرچه متریال به کاررفته همچون گذشته چنگی به دل نمی زند. یکی از تغییرات جالب در کابین ام وی ام 110s شکل محفظه داشبورد است. درواقع عملاً درِ محفظه داشبورد حذف شده و جای خود را به یک حفره عجیب و غریب داده است. غربیلک فرمان به صورت 3 شاخه طراحی و بسیار خوش دست تر شده است. ابعاد خودرو در نسخه تازه افزایش یافته و فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم می نماید. از مهم ترین امکانات و آپشن هایی که به ام وی ام 110s اضافه شده است، می توان به چراغ رانندگی در روز (دی لایت)، صفحه کیلومترشمار دیجیتالی، آینه های کناری برقی و سنسور پارک اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز و پراید

نمای پشتی ام وی ام 110s

ام وی ام 110 قدیمی ازنظر ایمنی به شدت خودروی ضعیفی بود که با اضافه شدن تکنولوژی EBD در کنار ABS به سیستم ترمز و 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو تا حدودی بهبود یافته است.

پیشرانه ام وی ام 110s همان موتور 1لیتری قدیمی است که توان فراوری 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده به کاررفته همچون گذشته یک جعبه دنده 5 دنده دستی است. تنها نکته ای که شاید درخصوص عملکرد این پیشرانه وجود داشته باشد، بزرگ ترشدن ورودی هوا در نسخه 110s است که به کاهش مصرف سوخت منجر شده است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه ام وی ام 110s است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ آپلود آگهی های خریدوفروش ام وی ام 110s را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ آپلود در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه ام وی ام 110s با تیبا هاچ بک و ام وی ام 110" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام وی ام 110s با تیبا هاچ بک و ام وی ام 110"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید