معاون اول رئیس جمهوری، آثار قراردادهای صنعت نفت با دانشگاه برای آینده کشور مشخص کننده است

به گزارش وبلاگ آپلود، خبرنگاران - معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه قراردادهای پرشماری میان دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها در حوزه های مختلف صنعت و نفت و گاز امضا شده است، گفت: یکی از این قراردادها در حوزه افزایش ضریب بازیافت از میدان های نفتی است که اگر به نتیجه برسد آثار آن برای آینده کشور معین کننده و تأثیرگذار خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری، آثار قراردادهای صنعت نفت با دانشگاه برای آینده کشور مشخص کننده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، عصر روز سه شنبه، (25 آذرماه) در آیین بیست ویکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، با اشاره به نشست های مختلف دولت و دانشگاه ها که در سال های اخیر برگزار شده است، گفت: پس از نشست های گفت وگوی دولت و 13 دانشگاه اصلی کشور، خوشه های مختلفی تشکیل و قراردادهای پرشماری میان دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها در حوزه های مختلف صنعت و نفت و گاز امضا شد.

وی اضافه نمود: یکی از این قراردادها در حوزه افزایش ضریب بازیافت از میدان های نفتی است که هم اکنون دانش آن در انحصار کشورهای خارجی است، اما اگر این قراردادها به نتیجه برسد آثار آن برای آینده کشور معین نماینده و تأثیرگذار خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری توضیح داد: در بخش صنعت نیز قراردادهای خوبی امضا و در حوزه علوم انسانی هم مباحث جدی و خوشه های متعددی برای احیای سرمایه اجتماعی تشکیل شده است، زیرا سرمایه اجتماعی مهم ترین سرمایه هر کشور است که به افزایش اعتماد مردم به نظام منجر می گردد.

جهانگیری برگزاری نشست های گفت وگوی دولت و دانشگاه را مفید و مؤثر توصیف و عنوان نمود: ممکن است گاهی دانشگاهیان و پژوهشگران احساس نمایند صدای آنها در بخش اجرایی به درستی شنیده نمی گردد و در طرف مقابل نیز ممکن است بخش اجرایی احساس کند سرعت دستیابی به راهکارها برای حل مسائل از سوی دانشگاه ها پایین است که همه این مسائل به وسیله گفت وگو قابل حل است.

وی بر لزوم توسعه فرهنگ پژوهش در جامعه تأکید کرد و گفت: پژوهش موضوعی زینتی و نمایشی نیست، بلکه یک ضرورت برای توسعه کشور بوده و ضروری است صندلی پژوهشگران و محققان کشور را گرامی بداریم.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "معاون اول رئیس جمهوری، آثار قراردادهای صنعت نفت با دانشگاه برای آینده کشور مشخص کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اول رئیس جمهوری، آثار قراردادهای صنعت نفت با دانشگاه برای آینده کشور مشخص کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید