لینکُلن کانتیننتال 2019؛ 80 سال تجمل
به گزارش وبلاگ آپلود، برند خودروسازی لینکُلن (Lincoln) اگرچه شهرت دیگر خودروسازان آمریکایی مانند شورولت، فورد، کادیلاک و… را ندارد اما از جمله قدیمی ترین شرکت های خودروسازی در دنیا به شمار می آید. این خودروساز کار خود را در سال 1917 شروع کرد و نام خود را از رئیس جمهور اسبق آمریکا یعنی آبراهام لینکلن به عاریه گرفت. این شرکت از دهه 1920 زیرمجموعه شرکت فورد محسوب می گردد و از همان دوران، محصولات لاکچری و لوکس تری را نسبت به دیگر خودروسازان آمریکایی طراحی و به بازار عرضه می نماید.

این شرکت در سال گذشته میلادی حدود 188 هزار دستگاه خودرو در سرتاسر جهان به فروش رساند. شاید پربیراه نگفته باشیم اگر بگوییم که مدل کانتیننتال (Continental) لوکس ترین، مدرن ترین و البته محبوب ترین محصول این کمپانی در طول حیات خود بوده است. کانتیننتال نخستین بار در سال 1939 معرفی گردید و از آن تاریخ به امروز در 10 نسل روی خط فراوری رفته است. یک سدان فول سایز که همواره سرآمد سدان های لوکس آمریکایی بود. جدیدترین نسل این خودرو بعد از 15 سال توقف، در سال 2017 معرفی گردید. خودرویی که با آمدنش بسیاری را انگشت به دهان گذاشت و برای بزرگانی همچون مرسدس بنز S-Class و لکسوس LS وجگوار XJ خط و نشان کشید. حالا در میانه های سال 2019 شرکت لینکلن نسخه خاصی از این محصول را با کد 80TH Anniversary معرفی نموده است. در دورانی که سدان های لوکس آمریکایی حال و روز خوشی ندارند و کمتر خودروسازی در ینگه جهان به سراغ این کلاس می رود، خواهیم دید که کانتیننتال چه حرف هایی برای گفتن دارد؟!
چهره کلاسیک اما اعیانی
لینکلن، طراحی ظاهری موقری دارد به طوری که به خوبی حس کلاسیک مدرنیته را به ناظر منتقل می سازد. به نظر می سد هدف طراحان لینکلن از این طرح ساده و موقر و پرهیز از خطوط تیز و شلوغ، نشان دادن اصالت خودرو بوده که در این کار پیروز نیز بوده اند. چراغ های افقی جلو و عقب، شیب ملایم ستون ها، جلوپنجره نسبتا کوچک و رینگ های توربینی، همه و همه در خدمت انتقال حس اصالت به ناظر هستند. اما مهم ترین مولفه طراحی در نسخه خاص 80TH Anniversary نوع باز شدن در های خودرو بوده که به صورت ساید بای ساید یا اصطلاحا Coach Doors است. به نحوی که در های جلو و عقب بر خلاف جهت هم باز می شوند و یادآور سدان های لوکس کلاسیک در میانه های قرن گذشته است. در داخل کابین لینکلن جا برای همه کار هست! از خوابیدن گرفته تا برگزاری یک جلسه کاری مهم در ردیف عقب! فاصله بین دو محور در این خودرو 15/2 متر است که سبب شده فضای گسترده ای در اختیار سرنشینان قرار گیرد. جالب آنکه ردیف پشت این خودرو نیز مانند اکثر سدان های لوکس فول سایز در جهان دو نفره بوده و کنسول میانی در ردیف پشت دربرگیرنده ادوات و لوازم رفاهی همچون تبلت، سیستم مالتی مدیا و کنترل ماساژورهای ردیف عقب است. همچنین بهره گیری از تضاد رنگ های کِرِم روشن و مشکی در تریم داخلی سبب شده تا این خودرو بسیار مجلل و اعیانی به نظر برسد. هرچند از نظر رعایت اصول ارگونومیک هنوز فاصله زیادی با رقبای آلمانی و ژاپنی دارد.
مشخصات فنی و قیمت
با آنکه نسخه استاندارد کانتیننتال با چند نوع پیشرانه متفاوت عرضه می گردد اما نسخه خاص 80 سالگیِ این خودرو تنها با یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی به دست مشتریان خواهد رسید. این پیشرانه سه لیتری از نوع تویین توربو بوده و می تواند 400 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. همچنین سیستم انتقال قدرت در این خودرو از نوع چهارچرخ متحرک بوده و قدرت فراوریی پیشرانه به هر دو محور منتقل می گردد. سیستم تعلیق این خودرو نیز در سه حالت Comfort و Sport و Normal قابل تنظیم است تا بسته به شرایط حرکت تغییر کند. بنابر اطلاعات منتشر شده از طرف شرکت لینکلن، قیمت نسخه خاص 80 سالگی کانتیننتال در حدود 100 هزار دلار خواهد بود ؛ یعنی 50 هزار دلار گران تر از نسخه معمولی کانتیننتال. گفتنی آنکه فقط 80 دستگاه از این نسخه خاص در سال 2019 ساخته خواهد شد و پیش بینی می گردد همه آنها تا قبل از زمستان به فروش برسند.
منبع: دیوار